.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

برگرفته از روزنامه ایران

یک مطلب برای تنوع:
 
مى توان شاد هم زندگى کرد




متخصصان براى ایجاد پل میان همسران براى رفع تفاوت هاى موجود و داشتن ازدواجى شاد و سالم پیشنهادهایى دارند:
۱- هر روز با هم صحبت کنید. نقطه نظر همسرتان را در مورد همه چیز بدانید و یاد بگیرید که چگونه با او صحبت کنید، چه موقع عصبانى است، یا چه زمانى براى صحبت مناسب است. به شرایط و وضع یکدیگر توجه داشته باشید. به این ترتیب صحبت شما نیز شیرین و سودمند مى شود.
۲- در صحبت با یکدیگر از جملاتى زیبا و دلنشین استفاده کنید. علاوه بر آن، به همدیگر عباراتى خوب و زیبا بگویید و این کار را چندین بار تکرار کنید.
۳- سعى کنید یکدیگر را از هم دور نکنید. نسبت به لحظاتى که فرصت با هم بودن پیدا مى کنید، حساس و آگاه باشید و نگویید که سرتان شلوغ است و یا کار دارید. از کوچک ترین فرصت براى با هم بودن استفاده کنید و آن را از دست ندهید.

۴- در مورد عادات، عبارات و گفته هاى یکدیگر بیشتر بدانید. رموز برقرارى ارتباط با همدیگر را بلد باشید و از همین خصوصیات فردى ویژه استفاده کنید تا بتوانید روى هم تأثیر بگذارید.
۵- به جاى نقطه ضعف ها، نکات منفى و آن خصوصیاتى که در همسر خود دوست ندارید بر نقاط مثبت و دوست داشتن او تمرکز کنید. در حقیقت هر آنچه که در فکر و دل آدمى مى گذرد نتیجه آن چیزى است که کانون توجه اوست.
۶- براى پرهیز از هرگونه سردى روابط و حتى شکست و طلاق در زندگى زناشویى، کانون توجه تان را به نکات مثبت در اخلاق و رفتار همسرتان معطوف کنید.
۷- دست از انتقاد از همسرتان در حضور او یا حتى در ذهن خود بردارید. فکرتان را به سوى نکات مثبت هدایت کنید و سعى کنید به دنبال چیزهایى باشید که موجب بهبود زندگى مشترک تان خواهد شد.
۸- سعى کنید بیشتر از آن که در انتظار دریافت چیزى از همسرتان باشید چیزى به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختى در همسرتان باشد مطمئن باشید فرصت هاى بى شمارى براى رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان ها همواره سعى مى کنند خوبى هاى دیگران را جبران کنند.
۹- از همسرتان انتظارات غیرواقعى نداشته باشید. اجتناب از انتظارات غیرواقعى مى تواند از بروز بسیارى درگیرى ها، عصبانیت ها و سرخوردگى ها جلوگیرى کند. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بى نقص باشد. در ضمن هیچ گاه او را با دیگران مقایسه نکنید.
۱۰- مهربان باشید و بهانه گیرى نکنید. قبول کنید هیچ دو نفرى شبیه هم نیستند. بنابراین این قدر از هم خرده نگیرید و عیب و ایراد همدیگر را آشکار نکنید.
۱۱- بیشتر متخصصانى که در امر ازدواج مشاوره مى دهند ، روى خوب گوش کردن تکیه دارند. گوش کردن خوب و فعال شامل تفسیر کردن، تأیید کردن و معتبر دانستن بازخوردى است که از همسرتان به شما مى رسد. ضمناً از همسرتان در حد توان او توقع داشته باشید.
۱۲- باید با همسرتان مهربان باشید. در آموزش هاى اسلامى به مردان و زنان توصیه شده است که با همسران خود به نیکویى رفتار کنند.
۱۳- به کار بستن یک نظام ارزشى مقتدر در ازدواج در تحقق ارتباط موفق و داشتن زندگى خوب بسیار مؤثر است.
۱۴- ریسک کنید، قلب خود را بگشایید و اجازه دهید همسرتان به آن وارد شود.
۱۵- از مراجعه به مشاور خجالت نکشید. زوج هاى موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمى کنند. آنان مى کوشند که مشکلات را در نخستین فرصت حل کنند.
۱۶- اغلب زنان روزگار ما دیگر نیاز چندانى به این ندارند که همسران شان در زمینه هاى مالى و فیزیکى از آنها حمایت کنند. به جاى آن، یکى از خواسته هاى مهم آنها این است که در زمینه هاى احساسى و عاطفى مورد حمایت قرار گیرند.
۱۷- مردان این روزگار از زنان خود چیزى بیش از یک کدبانوى خانه دار و مراقبت فرزندان شان انتظار ندارند. مردها نیز از زنان مى خواهند تا در زمینه هاى عاطفى و احساسى از آنان حمایت کنند.
۱۸- آنچه را که مى خواهید تقاضا کنید.
۱۹- قدردان همسرتان باشید و به او ارزش دهید.
۲۰- بدون این که قضاوت کنید یا در دیوار دفاعى خود پناه بگیرید گوش کنید.
منابع:
۱- راهنمایى همسران جوان، تألیف محمدعلى سادات، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامى، ،۱۳۷۸ ص۱۰۹
۲- اینترنت

روزنامه ایران
نظرات 5 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:48 ب.ظ http://b4u.blogsky.com

خیلی آموزنده بود ....

شــــــــــــــــــــینیلی جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ب.ظ http://shinili.blogsky.com/

سلام خوبی مرسی که سر زدی ... من به شما لینک دادم ... راستی مثل همیشه من فقط سه شنبه ها مطلب می نویسم یادت نره ... این مطلب رو نوشتی خیلی خوبه ولی به نظر من ۱۰۰٪ نیستش چون در مورد هر کسی چیزه دیگه جواب میده ولی خیلی خوب بود ... مرسی موفق باشی بای ....

علی جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:42 ب.ظ http://ali-fallah.blogsky.com

ای کاش می شد مثل یه برگ زرد توی پاییز زندگی رو رها کرد و خود رو به دست باد سپرد... ای کاش می شد[گل]

مریم یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:45 ب.ظ http://b4u.blogsky.com

مرسی ..منم لینک شمارو گذاشتم

علی یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:05 ب.ظ http://ali-fallah.blogsky.com

یک بار برای دیدن دریا قدم به ساحل گذاشتی... اما امواج دریا هزاران بار برای بوسیدن قدمگاهت تا روی ساحل پیش آمدند. دلم برات تنگ میشه اما هزاران بار بر قدمگاهت بوسه میزنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد