.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خداحافظی بی نظیر بوتو۱ :Benazir Bhutto Death

بی‌نظیر بوتو امروز (پنجشنبه) براثر تیراندازی و حمله‌ی یک فرد انتحاری در حالی که از یک تجمع انتخاباتی در شهر راولپندی خارج می‌شد، کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رحمان مالک مشاور امنیتی بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان، گفت: فرد مهاجم درست لحظاتی پس از این‌که بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان از محل سخنرانی‌اش در جمع هزاران تن درشهر راولپندی خارج شد، وی را مورد حمله قرار داد.

در این انفجار دست کم 20 تن دیگر کشته شدند.

وزارت کشور پاکستان نیز اعلام کرد که بوتو طی این انفجار کشته شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن وی بود، اما وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که وی در اتاق عمل در بیمارستان عمومی راولپندی جان باخت.

حزب "مردم پاکستان" که بوتو رهبری آن را به عهده داشت نیز خبر کشته شدن وی را تایید و زمان مرگ بوتو را 18.16 دقیقه بعدازظهر اعلام کرد.

پس از اعلام مرگ بی‌نظیر بوتو، هواداران وی در مقابل بیمارستان عمومی راولپندی جمع شدند و علیه پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان شعار دادند.

ترور بی نظیر بوتو درست دوازده روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری پاکستان انجام شد. بوتو رهبری بخش عمده مخالفان پرویز مشرف را در رقابت‌های انتخاباتی در دست داشت.

واصف علی‌خان یکی از اعضای حزب مردم بوتو، در بیمارستان راولپندی گفت: بوتو بلافاصله پس از این حمله به بیمارستان منتقل شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وکیل بوتو نیز گفت: جراحان تایید کردند که بوتو به "شهادت" رسیده است.

حامیان خشمگین بوتو که در بیمارستان تجمع کرده بودند، اقدام به شکستن شیشه‌ها کرده و تعدادی از آن‌ها نیز به شیون و زاری پرداختند.

نواز شریف دیگر نخست‌وزیر اسبق پاکستان و یکی دیگر از رهبران مخالف نیز به بیمارستان محل انتقال بوتو رفته و در کنار جسد وی حاضر شد و اظهار داشت: او خواهر من بود.

بی‌نظیر بوتو در فاصله‌ی سال‌های 1988 و 1996 دو بار نخست‌وزیر پاکستان بود و نخستین زن در این کشور بود که به چنین مقامی دست یافت.

وی در 18 اکتبر سال جاری پس از هشت سال تبعید به پاکستان باز گشت.

حضور امروز بوتو در شهر راولپندی اولین حضور وی در این مکان از زمان بازگشتش به پاکستان محسوب می‌شود.

در همین حال خبرگزاری آلمان گزارش داد: پرویز مشرف رییس‌جمهور پاکستان، قرار است بیانیه‌ای را در ارتباط با ترور بوتو صادر کند.

بوتو پس از کنار رفتن از قدرت همراه با همسرش، آصف علی زرداری، متهم به فساد مالی و سوء استفاده از قدرت شد و کشورش را ترک گفت.

به نقل از ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد