.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خداحافظی بی نظیر بوتو۲ :Benazir Bhutto Death


رسانۀ خبری"Geo TV"پاکستان اعلام کرد بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در نتیجه یک حملۀ انتحاری کشته شد . به گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری انتخاب به نقل از سی ان ان ؛ طارق عظیم خان وزیر سابق اطلاعات کشور پاکستان در مصاحبه ای تلفنی به سی ان ان گفت :این حملۀ انتحاری 14کشته و 40 زخمی بر جای گذاشته است . به گفتۀ پلیس بمب زمانی منفجر شد که بوتو سعی داشت وارد محل سخنرانی که هزاران نفر در انجا تجمع کرده بودند،شود. به گزارش تلویزیون" Geo TV" ،هنگامیکه انفجار رخ داد بوتو از جایگاه خود پایین اورده شد و در حالیکه بیهوش شده بود ، به بیمارستان انتقال داده شد. پیش از این سخنگوی بوتو به سی ان ان گفته بود که وی جان سالم بدر برده و از محل سخنرانی هنگام وقوع حملات دور شده است. تصاویری که از صحنۀ انفجار ازرسانه های خبری پاکستان پخش شد نشان می داد که مجروحین را وارد آمبولانسها می کنند، در این گزارش ذکر شد که 20نفر کشته شده اند.



به گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری انتخاب به نقل از سی ان ان؛ مقامات پلیس این کشور پیش از این اعلام کرده بودند که 4 نفر از محافظین نخست وزیر سابق پاکستان،نواز شریف در اثر شلیک گلولۀ گروه دیگری از احزاب سیاسی در فرودگاه اسلام آباد ، نیز کشته و برخی دیگر مجروح شدند. در حالیکه پرویز مشرف وعدۀ انتخابات آزاد و منصفانۀ پارلمانی را در ماه اینده داده بود تداوم بی ثباتی در مناطق قبیله ای و خطر حملات در اماکن پرجمعیت ، موجب عدم حمایت و پشتیبانی مردم از گروه های سیاسی شده و پروسۀ سیاسی را دچار رکود کرده است. برپایۀ این گزارش ،چندی پیش در اثر حملۀ انتحاری به خودروی حامل بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در 18 اکتبر ،که پس 8سال تبعید با استقبال گسترده ای مردم به پاکستان بازگشته بود ،دست کم 136نفر کشته و 387نفر مجروح شده بودند بوتو حملات را حمله به دموکراسی خوانده و متعهد شد که این حملات مانع از ادامه فعالیتهای سیاسی وی نخواهد شد.

خشونتهای امروزدر حالی رخ داد که دوهفته بیشتر به انتخابات پارلمانی پاکستان باقی نمانده و زمان زیادی از اعلام پایان وضعیت اضطراری از سوی پرویز مشرف ،رئیس جمهوری این کشور،که حالت فوق العاده را لازمۀ ثبات کشور خوانده بود، نگذشته است. منتقدین گفته اند که مانور سیاسی مشرف،به معنای فرونشاندن پروسۀ قضایی کشور،رسانه ها و اعتراضات گرو ههای مخالف به منظور تحکیم قدرت خود بوده است. به گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری انتخاب، ساعتی پیش اسوشیتد پرس به نقل از وصیف علی خان از همراهان بی نظیر بوتو در بیمارستان راول پندی و همچنین از اعضای حزب منسوب به بی نظیر بوتو خبر مرگ وی در بیمارستان را تأیید کرد.

همچنبن یکی از مقامات نظامی در حالی که نخواست نامش فاش شود خبر کشته شدن بی نظیر بوتو را تائید کرد، اما اشاره ای به جزئیات کشته شدن وی نکرد. طرفداران وی در بیمارستان با اشاره به پرویز مشرف ،رئیس جمهوری پاکستان با سردادن شعارهایی در مخالفت با وی ،او را" سگ" نامیده و برخی از انها شیشه های ورودی بیمارستان را شکسته و برخی دی گر اشک می ریختند.

به نقل از :http://tiknews.org/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد