.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

کسب مجوز برای کشت جنین مشترک انسان و حیوان

هدف دانشمندان از پژوهش های جدید درباره دانش ژنتیک، باروری و جنین شناسی، مداوای بیماری های صعب العلاج همچون پارکینسون و آلزایمر است.

پژوهشگران انگلیسی برای کشت و پرورش رویان (جنین) تلفیقی حیوان و انسان از مقامات این کشور مجوز پژوهش و آزمایش ژنتیکی دریافت کردند.

به گزارش واحد مرکزی، خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در گفتگوی زنده درباره موضوع جنجالی کشت نوعی جنین مشترک انسان و حیوان گفت: هدف دانشمندان از پژوهش های جدید درباره دانش ژنتیک، باروری و جنین شناسی، مداوای بیماریهای صعب العلاج همچون پارکینسون و آلزایمر است زیرا آنها با پژوهشهای بیشتر روی سلول های بنیادین انسان و حیوان می توانند بسیاری از امراض صعب العلاج را درآینده درمان کنند.

وی درباره مراحل پیشرفت متخصصان در زمینه کشت جنین انسان وحیوان گفت: ازآنجا که مشکل کنونی آنها نبود منبع خوبی برای تخمکهای انسان است اکنون در مرحله انتخاب تخمک های بارور شده هستند که تنها از روش آی.وی.اف به دست می آید.

وی افزود: درحال حاضردوگروه متخصص پژوهشگر در زمینه کشت و پرورش جنین حیوان و انسان در نیوکاسل و لندن با اخذ مجوز یکساله در مرحله مطالعه برای ترزیق دی .ان .ای انسان به تخمکهای حیوانات بویژه خرگوش و گاو هستند.

این در حالی است که منتقدان از لحاظ اخلاقی این موضوع را زیرسوال برده اند.

به نقل از عصر ایران

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:03 ب.ظ http://hame-chi2008i.blogsky.com/

یه سری هم به ما بزن

محمد جواد جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ب.ظ http://welkin.blogsky.com

سلام . وبلاگتون جالبه . این خبر های آخر رو خوندم واقعا جالب بود . اون عکسه که مربوط به مهندس هایی که می تونن مسائی سخت حل کنن مال کجاست ؟ اگه زحمتی نیست بگین شاید ما تونستیم دست و بالمونو بند کنیم :)

سبز باشید

علی اکبر دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:35 ق.ظ http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
شهادت امام حسین (ع) رو تسلیت میگم.
خبر جالبی بود ...امیدوارم که به نتیجه های قابل قبولی برسند..
خبر مونا لیزا هم جالب بود.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد