.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چگونه پوستی جوان داشته باشیم

skin

 

 بقیه در

  1. استفاده از پماد های حاوی اسید آلفاهیدروکسی استون(AHA). این اسید باعث ورقه ورقه شدن پوست و برداشته شدن سلول های مرده پوست و افزایش تقسیم سلولی در سلول های پوست می شود. AHA ترکیبی از انواع اسیدها شامل اسید لاکتیک، تارتاریک، سیتریک، مالیک و اسید گلوکولیک است. استفاده از این پماد بر روی سطح پوست، در موقع خواب شبانه توصیه می شود و از استفاده از این پماد در موقع روز باید اجتناب کرد زیرا باعث مضاعف شدن اثرات منفی نور خورشید بر پوست می شود.
  2. استفاده از پماد ویتامین A. این ویتامین باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می شود و علاوه بر آن از تاثیر منفی اشعه ماورابنفش بر بدن می کاهد. این ویتامین در تحریک تولید پوست جدید و همچنین در جلوگیری از خشک شدن پوست نقش بسزایی دارد.
  3. استفاده از پماد ویتامین C. باعث افزایش تولید مقدار کلاژن در پوست شده و پوست ضخامت طبیعی خود را حفظ می کند و علاوه بر آن به علت خاصیت آنتی اکسیدانی، از تاثیر عمل رادیکال های آزاد بر پوست جلوگیری می کند. با مصرف این ماده در 4 هفته، پوست رفته رفته صاف تر و شفاف تر به نظر می رسد.
  4. استفاده از پماد ویتامین E. یک نوع آنتی اکسیدان قوی می باشد که از اثر منفی رادیکال های آزاد بر پوست می کاهد و از تخریب بافت های چربی در پوست توسط رادیکال های آزاد می کاهد و از پدید آمدن چین و چروک در پوست جلوگیری می کند.
  5. استفاده از اسیدهای چرب امگا-3. سلول های پوست در اثر عمل منفی رادیکال های آزاد متورم شده و از خود مواد شیمیایی تولید می کنند که همین مواد باعث حمله گلبول های سفید به سلول های پوست شده و باعث تخریب کلاژن و پوست می شود. اما اسید های چرب امگا-3 باعث جلوگیری از التهاب سلول های پوست شده و در نتیجه مانع حمله گلبول های سفید و نهایتا مانع تخریب کلاژن توسط سلول های ایمنی در پوست می شود.
  6. استفاده از مرطوب کننده ها. مصرف این پماد ها باعث آمدن دوباره آب به پوست شده و از خشک شدن و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کنند. البته آب را باید از منابع آب طبیعی یا آب میوه جات تامین نمود. از مصرف چای به عنوان منبع آبی باید جلوگیری نمود چون کافئین موجود در چای باعث از دست رفتن آب بدن می شود.
نظرات 2 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:03 ب.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

مرسی

مریم پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:40 ق.ظ http://www.gravatar.com

چگونه میتوانیم پوست سفید و نازک مثل اروپایی ها داشته باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد