.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

سرفه و عطسه کمتر با مصرف مایعات بیشتر

این روزها شاهد سرفه و عطسه بسیاری از اطرافیان هستیم که با وجود بهبودی سرماخوردگی، همچنان از این عوارض رنج می‌برند.


 کارشناسان بهداشتی دلیل سرفه و عطسه زیاد در زمان سرماخوردگی را تجمع مخاط ترشح شده در اطراف راه هوایی تنفسی بدن می‌دانند.

ویروس‌های ناشی از سرفه و عطسه که از جمله عوارض سرماخوردگی هستند، می‌توانند چندین روز در خارج از بدن و حتی در محیط بی‌جان زنده بمانند.

سیستم ایمنی افراد در برخورد بااین ویروس‌ها متفاوت عمل می‌کند به طوری که برخی افراد مقاوم در برابر بیماری هستند و برخی دیگر حتی با کوچکترین مجاورت با فرد بیمار ، ممکن است دچاربیماری شوند.

دکتر"ابراهیم بنی حبیب " یک پزشک عمومی دراین مورد به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر ویروس‌های سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم منتشر می‌شوند به عنوان مثال کسی که سرماخورده است و در صورتی که به داخل دست‌های خود عطسه و سپس اشیایی مثل تلفن ، صفحه کلید کامپیوتر یا لیوان را لمس کند، ازاین طریق ویروس را منتقل می‌کند.

وی افزود: میکروب‌ها می‌توانند برای ساعت‌ها و در بعضی موارد هفته‌ها زنده باقی بمانند و سپس به فرد بعدی که آن اشیا را لمس می‌کند، منتقل شود.

این پزشک عمومی با اشاره به این که باید افراد دست‌های خود را مکررا در زمان سرماخوردگی بشویند، تاکید کرد : در صورتی که امکان شستن دست ها وجود ندارد باید دست‌ها را بسیار محکم برای مدت یک دقیقه به هم مالش داد زیرا با این کار اکثر ویروس‌های سرماخوردگی از پوست جدا می‌شوند.

وی افزود: هنگام سرفه و عطسه نباید از دست‌ها استفاده کرد به دلیل این که ویروس‌ها و میکروب‌ها به پوست دست می‌چسبند و جلوگیری از سرفه و عطسه با استفاده از دست باعث انتقال میکروب‌ها به دیگران می‌شود.

این پزشک عمومی توصیه کرد که زمانی که بیمار سرفه یا عطسه می‌کند باید از یک دستمال استفاده کرده و آن را پس از استفاده بلافاصله دور بیاندازد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد