.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

صفحه کلید رایانه‌ها آلوده به انواع میکروبهاست


تحقیق جدیدی که مقدار میکرب‌های انباشته شده بر روی صفحه کلید رایانه ها را بررسی کرده است نشان می‌دهد این وسیله پر مصرف از توالت فرنگی هم کثیف تر است.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مجله مصرف‌کنندگان انگلیس از یک متخصص میکروب شناس خواست ‪ ۳۳‬صفحه کلید را در یک اداره معمولی لندن ، یک توالت و یک دستگیره در توالت را از نظر میکروبهای مختلف بیماریزا که در مکانهای غیربهداشتی یافت می‌شود نظیر باکتری‌ای کولای، کالیفورم، استافیلوکوک اروس بررسی کند.

از این ‪۳۳‬صفحه کلید چهار دستگاه خطرهای بالقوه بهداشتی دربرداشتند که در مورد یکی از آنها این کارشناس دور انداختن صفحه کلید را توصیه کرد. شمار باکتریهای این صفحه کلید ‪ ۱۵۰‬برابر حد قابل قبول باکتری داشت و پنج بار از نمونه گرفته شده از رویه توالت فرنگی نیز آلوده تر بود.

سارا کیدنر سردبیر این مجله می‌گوید بیشتر مردم به تجمع میکروب‌ها بر روی رایانه‌های شخصی شان توجه نمی‌کنند. عدم نظافت این وسیله به معنای آلوده کردن کاربران است.

این تحقیق نشان داد غذا خوردن در جلوی رایانه ، مهمترین علت آلودگی صفحه کلید است. ریختن تکه‌های غذا به رشد میلیونها باکتری کمک می‌کند.

بهداشت پایین شخصی نظیر نشستن دستها بعد از رفتن به توالت نیز به کثیفی صفحه کلید می‌افزاید.

اما با وجود خطرهای بهداشتی صفحه کلیدهای رایانه، بررسی ‪ ۴‬هزار تن نشان داد از هر ‪ ۱۰‬نفر یکی یا ‪ ۱۱‬درصد هیچ گاه صفحه کلید خود را تمیز نمی‌کنند و دو تن از هر ‪ ۱۰‬تن هیچ وقت ماوس را نظافت نمی‌کنند.

تقریبا نیمی از افراد یعنی ‪ ۴۶‬درصد کمتر از یک بار در ماه صفحه کلید خود را تمیز می‌کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای تمیز کردن ، روکش صفحه کلید را بردارید ، آن را برگردانید و تکان دهید.

برای نظافت رایانه باید دوشاخه دستگاه از پر یز برق خارج شود و با دستمال نرم نم دار بدون پرز تمیز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد