.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مسواک زدنتان را اصلاح کنید

 


کمتر کسی است که در باره فواید مسواک زدن نداند اما یادگیری مسواک زدن صحیح، که کمک شایانی در امر بهداشت دهان و دندان خواهد داشت، مورد غفلت قرار گرفته ، این در حالیست که بسیاری از افراد نحوه صحیح مسواک زدن را نمیدانند یا اینکه قسمت هایی از دندان را به خوبی تمیز نمی کنند.

 

 این نواحی عبارتند از:

• ناحیه دندان های عقل که معمولا به دلیل حالت تهوعی که به افراد دست می دهد، کمتر این قسمت را مسواک می زنند و به همین علت، با اینکه دندان های عقل دیرتر از همه ی دندان ها در می آیند، زودتر از بقیه می پوسند.

• قسمت هایی که در قوس فکی قرار دارند، بخصوص از قسمت داخل. زیرا مانور دادن مسواک در این نواحی سخت است، یعنی بیمار دندان های عقبی را مسواک می زند و بعد سراغ دندان های جلویی می آید و در قوس فک ها (در ناحیه دندان نیش) کمتر دقت می کند.

• روی سطح زبان که حتما باید مسواک کشیده شود و لای پُرزهای زبان نیز تمیز گردد. البته این کار باید آهسته و آرام انجام شود تا به به بافت زبان آسیبی وارد نشود.

• معمولا موقع مسواک زدن فکرمان جای دیگری است و به همه چیز فکر می کنیم، غیر از مسواک زدن!! اگر با حواس جمع مسواک بزنیم، موثرتر است.

• سعی کنید بعد از شستن خمیر دندان، یک بار هم بدون خمیر، مسواک بزنید.

به نقل از سلامت نیوز

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.arezoobarani.mihanblog.com



سلام...
خوبی عزیز
باز هم ارزو بارانی با اپی جدید نوشته از...
بوی عشق...

این روزها هم میروند،فقط ای کاش میدانستم چگونه نباشند
باید به چشمانم آرام بودن را یاد دهم
شاید دیگر بیتاب لحظه لحظه هایی که نمیگذرند
این روزها هم میروند.کمی آرامتر،کمی تلختر،کمی سخت تر
فقط جای خالی کسی یا بوی خاطره ای زنده نگهشان میدارد
این روزها هم میروند،به حال ثانیه هایش دلم میسوزد.مغرور بودند،شاید از زیباییشان بود
نمیدانم...
باز هم منتظر حضور مهربانانه شما هستم
برای رد پای دیگر
(اپ کردین خبر کنید)


علی اکبر چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:09 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
این جالب بود...اینبار دیگه باید حواسم موقع مسواک زدن هم جمع کنم...
می خواستم یه سایت بهت معرفی کنم که درش میتونی ثبت نام کنی و تبلیغات اونها رو توی وبلاگت بگذاری و از این راه درآمد زایی بکنی..البته من خودم زیاد علاقمند به اینجور مسائل نبودم ولی دیدم من که 2-3 ساعتی رو توی اینترنت می چرخم بهتره حداقل درآمد زایی هم بکنم...البته میتونی توضیحات بیشتر رو توی سایت http://parsts.com بخونی که خیلی هم راحته ..
بعد از گذاشتن تبلیغات توی وبلاگت میتونی به من بگی و اصلا میتونیم یک کاره گروهی با دیگر دوستان انجام بدیم و روی تبلیغات همدیگه کلیک کنیم که به ضرر هیچکسی هم نیست..من که به وبلاگ تو اومدم روی تبلیغات تو کلیک می کنم...
به نظرتون چطوره؟ بهم خبر بدید...
منتظرم
موفق باشی

محمد چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ب.ظ http://love.blogsky.com

خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی وبلاگ جالبی داری.
موفق باشی دوست گلم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد