.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

دادن آب به نوزادان زیر شش ماه مضر است

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصرف زیاد آب می تواند نوزادان را با خطر ابتلا به یک وضعیت بالقوه کشنده معروف به مسمومیت آب مواجه کند

.
دکتر "جنیفر آندرس" متخصص اطفال این مرکز به رویترز هلث گفت، حتی زمانیکه نوزادان بسیار کوچک هستند یک رفلکس سالم تشنگی یا حرکتی برای نوشیدن آب دارند.
آندرس گفت، زمانیکه نوزادان تشنه هستند چیزی که باید به آنها داد مقدار بیشتری شیر مادر یا شیر خشک است.
آندرس گفت، از آنجا که کلیه نوزادان هنوز کامل نشده است دادن آب زیاد به آنها باعث می شود که بدنشان به همراه آب های اضافی سدیم دفع کند.
از دست دادن سدیم می تواند به فعالیت مغز آسیب بزند، بنابراین علائم اولیه مسمومیت آب می تواند به صورت تحریک پذیری نوزاد، خواب آلودگی و سایر تغییرات ذهنی باشد.
از دیگر علائم مسمومیت آب درجه حرارت پایین بدن(36درجه یا کمتر) ، پف یا ورم در ناحیه صورت و تشنج است.
وی افزود، مسمومیت آب نشانه های واضحی ندارد و نشانه های اولیه آن میتواند از نظر پنهان بماند به همین دلیل، شاید تشنج نخستین نشانه ای باشد که والدین را متوجه وضعیت فرزندشان می کند.
دکتر آندرس گفت، اگر نوزاد تحت درمان قرار گیرد اثر تشنج روی کودک باقی نخواهد ماند.
آندرس و همکارانش می گویند، دادن آب به نوزادان شش ماهه و کوچکتر کلا باید ممنوع شود. همچنین والدین باید از استفاده از شیر های خشک بسیار آبکی یا شربت های حاوی الکترولیت خوددداری کنند.
آندرس گفت، در برخی موارد، برای مثال برای مقابله با یبوست یا در آب و هوای بسیار گرم ، دادن مقدار کمی آب به نوزادان بزرگتر می تواند مناسب باشد اما والدین قبل از انجام هر اقدامی باید با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنند و هر بار که به نوزاد آب می دهند مقدار آن از 30 سی سی تجاوز نکند.

به نقل از ایرنا

نظرات 2 + ارسال نظر
هومن جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ق.ظ http://lopo.blogsky.com

سلام سلام بازم مطلب جدید همشونو دوست دارم مخصوصا موضوع بامبو ها رو چون خودم ۳ تا خریدم راستی من شما رو به بازی دعوت کردم امیدوارم نه نگی خوشحال میشم سری به منم بزن

ق دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ب.ظ

انواعی از عرقیات مثل نعنا که کلا آب است و به شیرخوران میدهند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد