.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

پرتونگاری از موها به تشخیص سرطان سینه کمک می کند

به گزارش خبرگزاری کیودو از سیدنی، شرکت Fermiscan مستقر در سیدنی اولین آزمایش تشخیص سرطان سینه با پرتونگاری از موها را تهیه کرده است.


این آزمایش براساس تحقیقات قبلی یک فیزیکدان استرالیایی به نام ورونیکا جیمز است که دریافت سرطان سینه بر ساختار مولکولی موها تاثیر می گذارد و می توان با فناوری اشعه ایکس سینکروترون این تغییرات را تشخیص داد.
این آزمایش تشخیص سرطان سینه را متحول خواهد کرد و بالقوه می تواند احتمال درمان و ادامه حیات مبتلایان را بالا ببرد.
دیوید یانگ مدیر این شرکت می گوید با توجه به ماهیت غیرتهاجمی این آزمایش و مناسب بودن آن برای تمام گروههای سنی و دقت بالای آن در مقایسه با سایر روشهای غربالگری ، قابلیت های تجاری این شیوه بسیار زیاد است.
این دستاورد پزشکی به دنبال آزمایش 2 هزار زن استرالیایی بدست آمده است. نتایج آزمایش پرتونگاری با اشعه ایکس با سایر روشهای غربالگری سرطان سینه شامل ماموگرافی و سونوگرافی مقایسه شد.
این آزمایش ها میزان موفقیت پرتونگاری موها را 69 درصد نشان داد ولی رنگ کردن، صاف کردن و فر کردن موها تاثیر منفی بر دقت آزمایش می گذارد. درصورتی که موهایی که مواد شیمیایی بر روی آنها استعمال شده است کنار گذاشته شود دقت آزمایش به 75 درصد افزایش می یابد.
این شرکت امیدوار است دقت این آزمایش را با تضمین اینکه قبل از آزمایش ، چهار هفته از رویش موی جدید گذشته باشد، بهبود بخشند.
این شرکت می گوید پرتونگاری موها می تواند مکمل و نه جایگزین سایر روشهای تشخیصی باشد.
استفاده از این روش جدید در کنار سایر روشهای غربالگری کنونی نه تنها دقت تشخیص سرطان را بالا می برد بلکه شمار نمونه برداری ها را کاهش می دهد. در این مطالعه نتیجه نمونه برداری در 90 درصد موارد منفی بوده است.
با آنکه این دستاورد با استقبال جامعه پزشکی روبرو شده است، اما یان اولور رییس شورای سرطان استرالیا هشدار داد میزان دقت 69 درصدی نیازمند انجام آزمایشهای تکمیلی است.
وی گفت زنان نیابد این آزمایش را جایگزین برنامه موفق غربالگری با ماموگرافی بدانند که در حال حاضر به انجام این روش ترغیب می شوند.
نتایج مثبت آزمایش ها برنامه این شرکت را برای تجاری سازی این آزمایش در استرالیا تا پایان سال 2008 اعتبار بخشیده است . مطالعات بالینی تکمیلی در ژاپن و اروپا طی چند ماه آینده انجام می شود.
یانگ می گوید میزان دسترسی و نفوذ ماموگرافی در آسیا در حد بالایی نیست.
میزان ابتلا به سرطان سینه در ژاپن در حد بالایی است با اینحال فقط 14درصد از از 37 میلیون زن 40 سال به بالای ژاپنیهر سال آزمایشهای ماموگرافی را انجام می دهند .
تجاری سازی این آزمایش فواید گسترده ای در بردارد و تاثیر زیادی در تشخیص و درمان زودهنگام سرطان سینه برای 300 میلیون زن واجد شرایط در سراسر جهان دارد.
عدم دسترسی و بالا بودن هزینه تجهیزات مورد نیاز برای غربالگری به روشهای کنونی ، در بیش از نیمی از مرگهای ناشی از سرطان سینه در جهان نقش دارد.
طبق آمارها سال گذشته یک میلیون زن به سرطان سینه مبتلا شدند و 500 هزار تن نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ http://www.pixtopix.blogsky.com/

*با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی دوست عزیز وبلاگ توپی داری

*شما با ثبت نام در لینک باکس ما میتوانید آمار خود رو چند برابر کنید

آموزش قرار گیری لینک باکس :

کد لینک باکس را در یک جای مناسب از قالب وبلاگتون قرار بدید که بهتر است در آخر قالب وبلاگتوون و قبل از تگ بادی قرار دهید

کد لینک باکس :
<!-- LinkBox Code :: [ Just Persian Services ] -->
<div align="center">
<iframe name="LB_justpersian" id="LB_justpersian" src="http://justpersian.net/linkbox/11534" frameborder="0" style="border:1px solid #000" width="400" height="150"></iframe>
</div>
<!-- LinkBox Code :: [ Just Persian Services ] -->


**بعد از قرار گیری لینک باکس در وبلاگ شما لینک خود رو برای من ارسال کنید تا درون لینک باکس قرار دهیم ا

در ضمن از ثبت نام لینک هایی که باعث فیلتر شدن لینک باکس می شون معذوریم



_****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***________من آپم _______***
_***_____________________***
__***__منتظر حضور سبزت __***
___***_________________***
____***____هستم ____ ***
______***___________***
________***_______***
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*

با تشکر


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد