.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

4 نوع ماده غذایی برای کمک به سیستم ایمنی

 

سیستم ایمنی بدن مسئولیت مراقبت بدن در برابر تمام عوامل میکروبی-از یک سرماخوردگی ساده تا سرطان- را برعهده دارد.تغذیه مناسب می تواند این سیستم را از نظر کارآیی تقویت نماید. در زیر 4 نوع ماده غذایی که مفید برای سیستم ایمنی است معرفی شده است

.

مرکبات، ماست، چای، دانه های کدو از جمله موادی است که جهت درمان و کمک به سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. و اما دلایل:

-مرکبات سرشار از ویتامین c می باشد . ویتامینی از نوع آنتی اکسیدان که سیستم ایمنی را در مقابل عوامل بیماری زا تقویت می کند. سایر منابع ویتامین c عبارتند از : فلفل زنگ سان، توت فرنگی، گرمک یا طالبی و بروکلی یا خوردن 400 میلی گرم ویتامین c سه بار در روز

- ماست(پاستوریزه نشده): این نوع ماست حاوی لاکتوباسیل اسیدوفیل است . نوعی باکتری مفید که کمک موثری در از بین بردن قارچهای عفونی می کند. یا خوردن 20 میلی گرم مکمل اسیدوفیل دوبار در روز
- چایی سرشار از فلاونول است نوعی ماده ویتامینی مانع پیر شدن سلولهای ایمنی می شود. فلاونول همچنین در پیاز، بروکلی، سیب ، توت، گوجه فرنگی و جودوسر

 - دانه های کدو : مشخص شده است که این ماده غذایی ب کاهش دوره سرماخوردگی کمک می کند.

 

به نقل از سلامت نیوز

نظرات 1 + ارسال نظر
پرستیژ سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ب.ظ http://iran-o2.blogsky.com

خدایی جالب بود ولی حیف که یادم میره چی بخورم چی نخورم!
من عاشق نوشابه ام ولی اگه اشتباه نکنم توی وبلاگ شما خوندنم که ضرر داره.... ولی نتونستم ترکش کنم... به خاطر نیکوتینش بهش معتاد شدم فکر کنم!!!!
خیلی خوشمزه است خب چی کار کنم؟ البته فقط کوکاکولا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد