.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مشابهت علائم بیماری هپاتیت با سرماخوردگی

یک متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر لزوم درمان بیماری سرماخوردگی توسط پزشک گفت : خوددرمانی و استفاده خودسرانه از داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها بجز خطرهای احتمالی سبب مقاومت دارویی در فرد می شود.

دکتر بهزاد بیژنی افزود: سرماخوردگی شایع ترین بیماری دوره کودکی است که درمان نکردن به موقع آن سبب عفونت ریوی و گوش می شود.




وی اظهار داشت: کودکان به دلیل حضور در مکان های عمومی نظیر مهد کودک ها به طور متوسط در سال شش تا هفت بار دچار سرماخوردگی می شوند.

بیژنی انواع ویروس ها را عامل این بیماری دانست و افزود : ویروس این بیماری از طریق تماس مستقیم همچون دست دادن با فرد مبتلا انتقال می یابد.

این متخصص شست وشوی دست ها، پرهیز از تماس مستقیم، استفاده از وسایل شخصی، گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه وسرفه را از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری که هم اکنون انواع مختلف آن با علائمی همچون حالت تهوع، سردرد، تب، استخوان درد و افت فشار شایع شده، عنوان کرد.

بیژنی به خانواده ها توصیه کرد از پوشانیدن لباس و خوراندن غذای زیاد به کودک سرماخورده پرهیز کرده و به آنها آب میوه طبیعی بدهند.

این پزشک ادامه داد: بیماری هایی نظیر سیاه سرفه، خروسک، ذات الریه، آنژین چرکی، سینوزیت، آنفلوانزا، هپاتیت و سرخک در روزهای اول با علائمی شبیه سرماخوردگی در فرد ظاهر می شود که بر این اساس مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی ضروری است.

به نقل از سلامت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد