.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مصرف بالای استامینوفن در زنان مبتلا به میگرن،کبد رااز کار می‌اندازد


به گفته یک متخصص زنان و زایمان، یکی از شایع‌ترین بیماریهای زنان انواع میگرن مانند میگرن عروقی است که بسیار خطرناک بوده و سابقه ارثی دارد و نوع دیگر میگرن، میگرن قاعدگی است که فرد دچار سردرد شدید شده و هورمون‌های خونی نیز کاهش می‌یابد.


دکتر شهین تاج آرامش در گفت وگو با ایسنا ، افزود: زنانی که از میگرن قاعدگی رنج می‌برند می‌توانند جهت درمان خود از آمپول‌های ضد بارداری استفاده کنند تا دیگر دچار قاعدگی نشوند و خود به خود بهبود یابند.

وی در خصوص مصرف بالای استامینوفن در زنان مبتلا به میگرن گفت: مصرف بالای استامینوفن سبب اختلال کبدی و نهایتا از کار افتادن کبد می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: شایع‌ترین بیماری زنان عفونت‌های قارچی، انگلی، عفونت‌های لگن و کیستهای تخمدان و خونریزهای مدام است.

وی در پایان گفت: مصرف خود سرانه داروهایی مثل ویتامین A در هنگام بارداری زنان منجر به اختلالات مختلف در آنها و حتی جنین می‌شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
ماری دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام عزیزم خیلی جالب بود من خودم یکی از مصرف کننده قرص در این دوران بود و از این بعد دیگه با مطلب که از وبلاک شما خواندم استفاده نمی کنم
مرسی

حسین دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.geryan.blogfa.com

سلام :ببینم اینهاروخودت نوشتیُواقعااگه خودت نوشتی بایدیه جایزه بهت دادُباباشماخودتون دکترهستید من هم وقتی درس میخونم ُسرموچشمهام دردمیکنه خواهش میکنم منم ویزیت کنید .باتشکر.نظرفرت......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد