.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

غذاهای مناسب برای تقویت یادگیری در هر سن

هر چند استفاده از غذاهای مغذی موجب تقویت یادگیری و ادراک می شود اما بسیاری از مردم نمی دانند که هر غذایی برای چه دوره ای این اثر بخشی را دارد.

دوران بارداری: مصرف ماهی ، به خصوص ماهی چرب سالمون(ماهی آزاد)در سه ماهه سوم بارداری نقش موثری در تولد نوزدان با توانایی یادگیری بالا می شود.به نظر محققان اسید چرب امگا 3 در این دوران نقش موثری در ساخت و ساز اعصاب و ارتباطات آنها می شود.

غذای پیشنهادی  برای دریافت این ماده: ماهی آزاد و سایر ماهی های چرب ، ماست، و دانه های غنی شده با اسید دوکوزاهگزانوئیک

نوزادان:مصرف آهن در این دوران ضروری است. در ماه 5 یا 6 نوزاد آهن ذخیره ای بدن خود را مصرف کرده و نیاز به غذاهایی با این مکمل دارد.که همین ماده نقش موثری در عملکرد مغزی دارد.

غذاهای پیشنهادی برای دریافت این ماده: حبوبات غنی شده با آهن است.

کودکان و نوجوانان: نیاز ضروری به دریافت سوخت صبحگاهی دارند. لذا باید با مصرف صبحانه حاوی گلوکز مناسب این نیاز خود را قبل از حضور در مدرسه مرتفع کنند.

غذای پیشنهادی برای این دوران: حبوبات سبوس دار، نان جو یا گندم

بزرگسالان: دریافت غذای حاوی  آهن در این دوران مهم است.حدود 10% از زنان مبتلا به آنمی هستند. و مطالعات نشان می دهد که حتی کمبود جزئی آهن عملکرد مغز و یادگیری و حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد.خوشبختانه دریافت این مکمل به هر شکل می تواند این تاثیر منفی را جبران کند.

غذای پیشنهادی برای دریافت آهن در این دوران: سبزیجات برگی شکل تیره مثل اسفناج، لوبیا ، گوشت، سویا

افراد مسن: مصرف مواد حاوی انواع آنتی اکسیدان در این دوران مهم است. افرادی که میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مصرف می کنند به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر افراد کمتر دچار زوال یادگیری می شوند. نقش آنتی اکسیدان ها بر طرف کردن تغییرات عملکردی مغز و ممانعت از آسیب های اعصاب است.

غذاهای پیشنهادی برای دریافت این ماده در این دوران: میوه های گوشتالو و بدون هسته و سایر میوه ها، سبزیجات ، گیاهان تیره زنجبیل مثل زردچوبه

به نقل از سلامت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد