.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

میوه های درمانگر

امروزه مردم امریکا گرایش قوی تری نسبت به انواع میوه ها یافته اند. میوه هایی مثل موز، سیب و پرتغال همیشه حاضر است .


این سه نوع میوه بسیار عالی است اما اشتباه نکنید. انواع میوه ها میوه ها می تواند آرایشی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای مقابله کننده با بیماری ها را برای انسان فراهم کند. در حقیقت گسترش افق دید نسبت به میوه ها می تواند به طور قابل ملاحظه ای سبب بهبود سلامت فرد شود. بسیاری از افراد تنها به خوردن چند نوع میوه اکتفا می کنند و در این زمینه تنوعی به کار نمی برند در حالیکه خوردن انواع میوه ها می تواند طیف رنگین کمان سلامتی را کامل کند. در ادامه به بعضی از این میوه ها و تاثیر شگفت انگیز آنها بر سلامتی اشاره خواهد شد.


فشار خون نرمال با....
موز و بهتر از آن انجیل تازه
6 عدد انجیر تازه حاوی 891 میلی گرم پتاسیم کاهش دهنده فشار خون است. یعنی 20% از نیاز روزانه به این ماده با خوردن انجیر تامین می شود.مقدار پتاسیم موجود در این تعداد انجیر برابر با مقدار موجود در یک موز بزرگ است. مطالعه 5 ساله اخیر در نیوزلند ثابت کرده که منابع غنی از پتاسیم سرعت مرگ و میر در افراد 55 سال و بیشتر را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. این میوه ها همچنین سبب ارتقا سلامت استخوان می شود. انجیر یکی از منابع سرشار از کلسیم است که کلسیم موجود در آن(6 عدد) معادل نصف فنجان شیر پر چربی است.
سلامت قلب و پیشگیری از بیماری ها و حملات قلبی با....
انگور قرمز و بهتر از آن لیچی


مطالعه ای ثابت کرده که پلی فنول موجود در میوه لیچی سبب حفظ سلامت قلب می گردد و مقدار آن 15% بیشتر از مقدار پلی فنول موجود در انگور قرمز است. این ترکیبات همچنین نقش موثری در پیشگیری از بیماری های حادی مثل سرطان ها دارد. میوه لیچی همچنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه نقش موثری ایفا می کند. میوه لیچی در جنوب چین کشف شده است. لیچی پوسته خشک و چوبی نازک دارد که پر از دندانه های تیز است. زیراین پوست خشک ، بافت لیزی خوابیده که شیرین است. از میوه لیچی استفاده های فراوانی می شود . روی کیک می ریزند. از آن شربت و شراب می سازند. یا با بستنی می خورند.  در ضمن عسلی که کندوی زنبورهایش در کنار درختان لیچی است ، بسیار مرغوب و لذیذ می باشد.
پوست زیبا با....
پرتغال و بهتر از آن گواوا

یک فنجان از میوه گواوا 5 برابر بیشتر از یک پرتغال متوسط حاوی ویتامین c می باشد. زنانی که از منابع ویتامین c غنی استفاده می کنند، کمتر از دیگران دچار چروک های پوستی می شوند. این میوه همچنین در مبارزه با انواع باکتری ها بسیار موثر است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. گواوا یک میوه گرمسیری است. این میوه در ایران کاشته می شود. در شمال ایران با نام خارجی گواوا معروف است و در جنوب به اشتباه زیتون می خوانند. گواوا درختچه ای است همیشه سبز که برگ های آن بدون کرک یا پوشیده از کرک است و گل های آن معطر است. میوه آن گوشتدار است. دانه های آن مانند حبه انگور در گوشت قرار دارد. رنگ میوه قرمز یا زرد است. میوه آن شیرین و خوردنی است و آن را به طور خام یا پخته به شکل مربا و ژله می خورند.
کاهش کلسترول با......
سیب و بهتر از آن گلابی آسیایی
یک گلابی آسیایی بزرگ تقریبا حاوی 10 گرم از فیبرهای کاهنده کلسترول است که تقریبا 40%  از نیاز روزانه را تامین می کند. درحالیکه یک سیب بزرگ نصف این مقدار را تامین می کند. افرادی که از منابع فیبردار استفاده می کنند کلسترول بد خون آنها پایین تر از بقیه افراد است. این میوه همچنین مانع  از افزایش وزن تصاعدی می شود.
مقابله با سرطان با ......
هندوانه و بهتر از آن پاپایا یا خربزه درختی

این دو نوع میوه از منابع غنی بتاکریپ اکسانتین است که مانع از بروز سرطان ریه می شود. هندوانه همچنین سرشار از لیکوپن است که مانع از انواع سرطان ها مثل معده ، پروستات و ....می شود. همچنین این نوع میوه باعث افزایش قدرت ترمیم بدن می شود. مثلا در صورت مصرف موضعی پاپایا بر روی سوختگی ، سرعت بهبود افزایش می یابد. نوعی آنزیم به نام پاپین در این میوه ها وجود دارد که به هضم کمک می کند. پاپین آنزیمی است که به شکستن آمینو اسیدها کمک می کند.
 منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام. خوبی؟ خوش می‌گذره؟
داشتم تو گوگل دنبال یک مطلبی می‌گشتم، هفتمین لینکی که اومده بود لینک وبلاگ تو بود. خوشحال شدم.
مطالب خوبی می نویسی که اگه وقت کنم بخونمشون مفید هستند.
خوش باشی.

سلام
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد