.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

استفاده نامناسب از صدا، می‌تواند منجر به سرطان حنجره شود

به گفته یک متخصص گوش و حلق و بینی؛ معلمان، خواننده‌ها و نیز افرادی که با صدای بلند و بیش از حد صحبت می‌کنند بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان حنجره قرار دارند.

دکتر بهرام ملکوتی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب افزود: بیماری‌های حنجره به دو صورت اکتسابی و یا مادرزادی (که در بدو تولد به وجود می‌آید) فرد را درگیر می‌کند و در موارد اکتسابی خود را به صورت پولیپ‌های حنجره و گره‌های صوتی نشان می‌دهند.


وی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که باعث سرطان حنجره می‌شود استفاده از مواد مخدر به خصوص سیگار است.

مشاور مرکز طبی اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) با اشاره به این که اکثر افراد گرفتگی صدای خود را با سرماخوردگی و حساسیت اشتباه می‌گیرند؛ افزود: در صورتی که این گرفتگی صدا بیش از دو هفته به طول انجامد؛ مراجعه به پزشک الزامی است؛ چرا که اگر سرطان حنجره تنها به طناب حنجره محدود شود اقدامات درمانی در مراحل اولیه ثمربخش خواهد بود اما عدم مراجعه به موقع و حاد شدن بیماری باعث از دست رفتن حنجره در فرد بیمار می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورتی که فرد تحت معاینه قرار نگیرد ممکن است علامت‌ سرطان التهابات پس از 10 یا 14 روز از بین رفته اما تاثیرات جدی آن باقی می‌ماند.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
اکبر پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ب.ظ http://shirkola.blogsky.com

بابا بی خیال
استادا که همشون یه کتاب یه جزوه معرفی می کنن بقیه اش بی خیالی
البته به استثنای ۱۰٪

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد