.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خواص درمانی فلفل



اگر از خواص درمانی انواع فلفل اطلاع داشته باشیم، حتی اگر از طعم تندآن هم خوشمان نیاید، مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار خواهیم داد.

 

متخصصان تغذیه معتقدند؛ فلفل برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه موثر است حتی بسیاری از گیاه‌شناسان چینی توصیه کرده‌اند که خانم‌ها برای رهایی از دردهای ناشی دوره قاعدگی بهتر است از این سبزی‌ها در این دوران استفاده کنند.

 

تحقیقات نشان داده است که کپساسین به عنوان فعال‌ترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود. این ماده همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی (که سلول‌های شما را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند) و ضدباکتریایی نیز دارد.

 

این ماده به بسیاری از خواص درمانی فلفل کمک می‌کند و سیستم قلبی عروقی را تحریک، سیستم هاضمه را تقویت، درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین بخشیده و برای مثانه به عنوان داروی ضداحتقان و ضدباکتری عمل می کند.

 

فلفل میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد که این امر باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود. این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگ‌ها) کمک فراوانی می‌کند.

 

هرچند فلفل سبب سوزش زبان می‌شود؛ اما این گیاه واقعا مسکنی قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریک درد می‌شود؛ اما بعد از مدتی شدت علائم درد را در بدن کاهش می‌دهد.

 

کپساسین موجود در فلفل نه‌تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسکین می‌دهد؛ بلکه هنگام استفاده به شکل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

 

فلفل با تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی در معده و نابودی باکتری‌هایی که می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می‌کند.

 

خاصیت ضدباکتری فلفل، همچنین از اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می‌کند

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد