.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مصرف آجیل ، چربی های بد بدن را از بین می برد

آجیل سالم به علت داشتن چربی های خوب از جمله LDL کم و HDL‌ بالا باعث از بین بردن چربی های بد بدن می شود.

ناصر کلانتری درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: از آنجائیکه آجیل دارای روغن گیاهی و بدون کلسترول است  به همین علت مصرف آجیل بدون رنگ و نمک وبو دار به سلامتی بدن کمک می کند.


وی بیان داشت: با توجه به اینکه آجیل دارای کالری است و مصرف آن باعث افزایش وزن بدن فرد می شود بنابراین افرادی که آجیل مصرف می کنند باید از مصرف غذایی خود کم کنند تا باعث به هم خوردن تعادل غذایی بدنشان نشود.


دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بیان داشت: درحالت متعارف هر فرد سالم بزرگسال می تواند  روزانه بین 40تا 50 گرم آجیل مصرف کند که در کودکان این میزان به 20 گرم خواهد رسید.


وی با اشاره به اینکه کهنگی آجیل برای سلامتی افراد بسیار مضر است خاطرنشان کرد: کهنگی آجیلی باعث فساد روغن موجود در آجیل می شود و خواص مثبت واثر بخشی آجیل را از بین می برد.


کلانتری اظهارکرد:  با وجودی که آجیل های موجود در بازاردارای رنگ و نمک هستند بنابراین لازم است که کمتر از میزان استاندارد مصرف شود و این برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی،‌ افراد دارای فشارخون بالا و کسانی که مستعد چاقی و اضافه وزن هستند مصرف آجیل توصیه نمی شود.


وی تصریح کرد:‌ مصرف روزانه بین 3 تا 5 عدد میوه کوچک و متوسط برای بزرگسالان و کودکان توصیه می شود که مصرف بیش از اندازه آن باعث به هم خوردن تعادل بدن و کمبود دریافت پروتئین ها و کربوهیدارت ها می شود که این مسئله سلامتی فرد را به خطر می اندازد.

کلانتری اضافه کرد: افرادی که مبتلا به نارسایی کلیه و دفع برخی املاح مثل سدیم و پتاسیم و فسفرهستند خوردن میوه توصیه نمی شود.


دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ادامه داد: با توجه به اینکه حداکثر ده درصد از انرژی بدن باید به وسیله قند سالم تامین شود بنابراین مصرف شیرینی تا زمانی که میزان قند سالم بدن را برهم نزند توصیه نمی شود.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:21 ق.ظ http://cinemacrystal.blogsky.com

وبت مثل آش شعله قلمکاره .

سلام
شاید هم باشه :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد