.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

نوشیدن قهوه، خطر سکته مغزی را در زنان کاهش می‌دهد

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد: نوشیدن قهوه، خطر سکته مغزی را در زنان کاهش می‌دهد .

این پژوهش از سوی محققان دانشکده پزشکی هاروارد و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون روی 83 هزار زن انجام شده است. طول مدت این پژوهش یک دوره 24 ساعته بوده است. بر اساس این تحقیق معلوم شد زنانی که در طول هفته بین پنج تا هفت فنجان قهوه می‌نوشند، 12 درصد کمتر از زنانی که در هفته فقط یک فنجان قهوه می‌نوشند دچار سکته مغزی می‌شوند.


اما کارشناسان آلمانی متخصص پیشگیری از سکته مغزی در برلین با انتشار گزارشی در مجله سیدنی مورنینگ هرالد تاکید کردند که این مزیت ظاهرا به دلیل کافئین موجود در قهوه نیست.

پروفسور مارتین گروند، از انجمن سکته آلمان در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: افرادی که از چای و یا سایر نوشیدنی‌های حاوی کافئین استفاده می‌کنند این کاهش خطر بروز سکته مغزی را تجربه نمی‌کنند. با این توضیح به نظر می‌رسد که اثرات مثبت قهوه بر سلامت انسان به دلیل آنتی اکسیدانهای موجود در این نوشیدنی‌ است که می‌توانند میزان التهاب را در رگهای خونی کاهش داده و عملکرد رگها را بهبود بخشند.

پژوهشگران با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون استعمال دخانیات و مصرف الکل دریافتند: زنانی که در روز دو تا سه فنجان قهوه معمولی می‌نوشند به طور متوسط 19 درصد کمتر به انواع مختلف سکته مغزی دچار می‌شوند. آنها دریافتند مصرف چهار فنجان قهوه یا بیشتر در روز این تاثیر را به 20 درصد افزایش می‌دهد. در عین حال محققان تاکید کردند که در این پژوهش اثرات مفید قهوه تنها روی زنان سالم بررسی شده است.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:31 ب.ظ http://giltblog.mihanblog.com

سلام و متشکر.شما هم لینک شدید.

●۞۞ وبلاگ طلایی ۞۞●( آموزنده ---- دانلود ---- عکس ---- سرگرمی )●۞۞

علی اکبر شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:43 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
اطلاعات خوبی بود...ممنون
عکس این خودروی ملی رو هم ندیده بودم...جالب و زیبا بود..بیشتر شبیه ۲۰۶ صندوقدار میمونه...
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد