X
تبلیغات
نماشا
رایتل

5 نکته مهم برای کمک به حفظ موها و پیشگیری از ریزش مو

یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:46 ب.ظ


1- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزیجاتی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.


2- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شوند به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از 3 ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.


3- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه

نیست. اگر رنگ حنا به‌نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.


4- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.


5- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند.

در پایان نیز توصیه می‌شود حتی الامکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد. به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید.  

منبع

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo