.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چربی حاصل از لیپوساکشن، طلای مایع برای تولید سلولهای بنیادی است

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند: چربی انسانی که در طول عمل «لیپوساکشن» از بدن خارج می‌شود در واقع «طلای مایع» است. به این علت که می‌توان این چربی را به راحتی به سلولهای بنیادی تبدیل کرد. 
در این تحقیقات معلوم شد: برخی از سلولهای موجود در بافت چربی می‌توانند بلافاصله مسیر برنامه ریزی مجدد برای رشد سلولهای بنیادی را آغاز کنند.
محققان دانشگاه استانفورد با کشف این روش تاکید کردند که در این سیستم نیازی به پرورش این سلولها در آزمایشگاه برای مدت چندین هفته وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، سلولهای پوستی که یکی از معمول‌ترین منابع تولید سلولهای بنیادی هستند، باید قبل از شروع مسیر برنامه ریزی مجدد، ابتدا مدت سه یا چهار هفته پرورش داده شوند.
دانشمندان معتقدند؛ این سلولهای چربی موسوم به سلولهای چربی دار نسبت به سایر سلولها بسیار مستعدتر برای رشد و تغییر شکل هستند.

دکتر جوزف وو، پژوهشگر اصلی این تحقیق خاطرنشان کرد: با وجود این منبع نه تنها ما می‌توانیم از تعداد بسیار زیادی سلول استفاده کنیم بلکه هم چنین قادر خواهیم بود که این سلولها را به شیوه‌ای موثرتر در پروسه برنامه ریزی مجدد بکار بگیریم.

گفتنی است، دانشمندان پیش از این از سلولهای بافت چربی برای بهبود علائم بیماری ام اس در گروه کوچکی از بیماران استفاده کرده‌اند. 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
علی اکبر یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:33 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
ان شاالله طاعات و عباداتتون مورد قبول حق تعالی قرار گرفته باشه.
عید سعید فطر رو به شما دوست خویم تبریک میگم.
موفق و پیروز باشید.

علی سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:23 ب.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد