.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

استرس اجتماعی سبب چاقی می‌شود


نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استرس اجتماعی می‌تواند سبب بروز چاقی شود.


این تحقیق حاکیست؛ استرس اجتماعی می‌تواند با آزاد کردن چربی بیشتر بدن در حفره شکمی سبب بروز بیماریهای قلبی شود. همچنین سرعت تشکیل پلاک‌های خطرناک درعروق خونی را افزایش دهد.

محققان دریافته‌اند که استرس ناشی از مشکلات و زندگی اجتماعی باعث آزاد شدن هورمونهای استرس در بدن می‌شود که حاصل فعالیت این هورمونها آزاد شدن چربی به درون حفره شکمی است. چربی حفره شکمی یا چربی احشا نیز به نوبه خود احتمال تصلب عروق کرونری را بیشتر می‌کند، سبب تشکیل پلاک‌های خطرناک در عروق خونی می‌شود که حاصل آن بروز بیماریهای قلبی است و امروزه یکی از عوامل مهم مرگ و میر در سراسر جهان است.

دکتر کارول شیولی محقق اصلی این پژوهش در دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست در این باره می‌گوید: بخش عمده چربی در بسیاری از افرادی که مبتلا به اضافه وزن هستند در شکم تجمع می‌کند و این چربی متفاوت از چربی‌های سایر نقاط بدن عمل می‌کند.

شیولی تاکید کرد:‌ اگر مقدار چربی شکمی بیش از حد شود، خیلی بیشتر از چربی‌های سایر قسمتهای بدن اثرات مضر روی سلامتی خواهد داشت.

محققان در آزمایش روی میمونها دریافته‌اند که استرس اجتماعی مقاومت طبیعی بدن در برابر بیماریهای قلبی را کاهش داده و سبب افزایش حجم چربی شکمی می‌شود.

این تحقیق در مجله «چاقی» منتشر شده است.


منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
ziba hashemi دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ق.ظ

سلام، چند روز پیش روز خلیج فارس بود. وزارت امور خارجه آمریکا نه تنها به مردم ایران تبریک گفت بلکه در تارنمای خود به قشنگی‌ نشان داد خلیج، خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود. باز هم این آمریکای ها. بیایند ایران خودم براشون چلو کباب می‌پزم. من دوره جنگ ۳ سال در خلیج فارس نیرو دریایی بودم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد