.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

۸درصد سیگاری‌ها با دیدن تصاویرهشداری پاکت‌ها، تشویق به ترک شده‌ا


چاپ تصاویرهشداردهنده تنها برای تشویق افراد سیگاری برای ترک سیگار نیست، بلکه این اقدام جنبه پیشگیرانه نیز دارد تا جوانان در این تصاویر ابتدا و انتهای زندگی خود را در صورت استعمال سیگار ببینند.


سلامت نیوز: دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت:‌ بر اساس پژوهش انجام شده در کلینیک‌های ترک سیگار این جمعیت، 8 درصد سیگاری‌ها به علت دیدن تصاویر هشدار دهنده روی پاکتهای سیگار به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

دکتر محمدرضا معدنی در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: چاپ تصاویرهشداردهنده تنها برای تشویق افراد سیگاری برای ترک سیگار نیست، بلکه این اقدام جنبه پیشگیرانه نیز دارد تا جوانان در این تصاویر ابتدا و انتهای زندگی خود را در صورت استعمال سیگار ببینند.

وی درباره میزان تاثیرگذاری چاپ تصاویر هشدار دهنده روی پاکتهای سیگار گفت: محمود ابطحی- مدیر عامل پیشین شرکت دخانیات - و سخنگوی این شرکت اذعان کرده‌ است که چاپ این تصاویر باعث در انبار باقی ماندن محصولات آنان شده است البته کشورهای عقب مانده‌تری مانند پرو و اوروگوئه نیز در زمینه مبارزه با دخانیات اقدامات لازم را کرده و تصاویر هشدار دهنده را روی پاکتهای سیگار چاپ کرده‌اند چرا که متوجه شده‌اند در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه با انجام این گونه اقدامات10 تا 12 درصد، مصرف دخانیات کاهش پیدا کرده است.

معدنی در پایان درباره وضعیت مصرف دخانیات در ماه رمضان اظهار کرد: به وزارت بهداشت پیشنهاد کردیم که طرح «یک روز روزه سیگار» در آخرین روز ماه شعبان اجرا شود و سیگاری‌ها در این روز سیگار نکشند. این پیشنهاد عملی شد تا سیگاری‌ها تاثیر نکشیدن این ماده دخانی را از نظر اقتصادی، سلامت،‌ اجتماعی و فرهنگی مشاهده کنند. البته قصد داریم سال آینده این کار را با ساز وکار بهتری عملیاتی کنیم، به‌گونه‌ای که هزینه طرح مذکور صرف ساخت مکان‌هایی همانند مدرسه یا درمانگاه شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد