.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خندیدن معادل 10 دقیقه حرکت ایروبیک ورزشی است

با هر بار خندیدن، دیافراگم صد حرکت انجام می‌دهد که مساوی 10 دقیقه انجام ایروبیک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دفتر آموزش و ارتقاء سلامت با بیان این مطلب اعلام کرد: علاوه بر این، خندیدن محرک متابولیسم و شادی بخش بوده و نوعی ورزش محسوب می شود.
بنا بر این گزارش این دفتر با اعلام این که تحرک داشتن در تمام طول روز، کلید سلامت عمومی و کاهش وزن است، توصیه های ساده برای کاهش وزن را چنین برشمرد:
1- حین صحبت کردن قدم بزنید. این قانون را برای خود تصویب کنید که هر بار تلفن همراه یا منزل شما، زنگ می‌خورد در حین صحبت کردن در خانه قدم بزنید. به این ترتیب روزی 5 تا 10 دقیقه به تحرک تان افزوده می‌شود.

2- به جای فرستادن نامه به دوستان و اقوام، به دیدن آنها بروید. بررسی ها نشان داده است کسانی که به جای رفتن و ملاقات کردن دوستان‌شان، به آنها نامه می‌فرستند یا زنگ می‌زنند،( طی 10 سال 5 کیلو )به وزن شان اضافه می شود.
3- جلوی تلویزیون دمبل بزنید. اگر صبح‌ها عادت به دیدن تلویزیون دارید، یک وزنه بردارید و هر بار که آگهی تبلیغاتی پخش می‌شود دمبل بزنید. همین حرکات کم و کوتاه نتایج شگرفی در دراز مدت دارند.
4- قدم‌شمار در دست بگیرید.  یک قدم‌شمار در دست بگیرید و میزان قدم‌هایی که در طول روز برمی‌دارید را محاسبه کنید، به این ترتیب زندگی خود را به سادگی به دو قسمت تقسیم می‌کنید: بخش فعال و بخش غیرفعال. محاسبه کنید کدام بخش از زندگی شما بخش وسیع‌تری را به خود اختصاص داده است. با برداشتن قدم‌های بیشتر، کالری بیشتری از دست می‌دهید و سلامت عمومی و سلامت قلب و عروق خود را تضمین می‌کنید.
5- در منزل زمان استفاده از کامپیوتر، روی یک توپ بزرگ نشسته کار کنید. به این ترتیب ماهیچه‌ها و پاهای شما برای حفظ تعادل مجبورند بیشتر فعالیت کنند.
 6- در محل کار یک لیوان کوچک داشته باشید. وقتی لیوان شما کوچک باشد مجبورید برای خوردن آب یا چائی، چند مرتبه از روی صندلی بلند شوید و مسافتی را بپیمایید.
7- کالری مصرفی را محاسبه کنید. برخی دستگاه‌ها مثل قدم‌شمار وجود دارد که با محاسبه میزان مسافت و سرعت حرکت، میزان کالری مصرفی را مشخص می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند مشوق خوبی برای شما باشند.
8- اگر کار شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید به اندازه کافی تحرک داشته باشید، سعی کنید زمان تحرک خود را به 2 قسمت در روز تقسیم کنید. مثلا" نیم ساعت صبح و نیم ساعت بعدازظهر این کار را انجام دهید. بررسی‌ها نشان داده این کار سبب تحریک بهتر متابولیسم می‌شود.
9- بخندید. آیا می‌دانستید برای هر خنده، دیافراگم 100 حرکت انجام می‌دهد که مساوی 10 دقیقه انجام ایروبیک است. خندیدن محرک متابولیسم و شادی بخش است. پس بی‌دلیل هم که شده کمی بخندید.
10- ایستاده کار کنید. سعی کنید هر چند ساعت یک بار، 10 دقیقه ایستاده کار کنید. به این ترتیب هم سلامت کمرتان تضمین می‌شود و هم کالری بیشتری می‌سوزانید.
11- اندام‌ها را تکان دهید. وقتی پشت میز کارتان هستید سعی کنید پاها، دست‌ها، انگشتان، مچ و ... را تکان دهید. این کار به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
نیما چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://biname.blogsky.com

سلام خانوم لی لی
خوب هستین؟ یه نگاه کلی به وبلاگت انداختم ، بعضی مطالب هم که برام جالب بودن رو تا آخرش خوندم... خیلی جالب بودن... بهت تبریک میگم....
یه سوال: میگم این امکانی که کنار وبلاگت هست و بازدید کننده ها رو با پرچم کشورشون نشون میده رو از کجا میتونم پیدا کنم..؟
خوش باشی

نیما پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:08 ب.ظ http://biname.blogsky.com

سلام
صمیمانه سپاسگذارم...
خوش باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد