.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

ضرورت استفاده از ضد آفتاب

سرطان پوست ، روز به روز سیطره خود را بر جامعه بشری افزایش می دهد و با یاری نور آفتاب ، افراد بیشتری را به دام خود می کشاند . این بیماری ، از جمله سرطان هایی است که بیشترین شتاب را در میزان رشد سالانه دارد . هر سال که می گذرد شیوع این معضل پزشکی بیشتر می شود

به گزارش سلامت نیوز مصرف روزانه ضد آفتاب شما را در برابر ملانوم محافظت می کند.
مطالعات جدید نشان می دهد که استفاده از کرم های ضد  آفتاب به صورت روزانه و در نواحی سر و گردن و بازوها و دستها احتمال ابتلا به ملانوم را تا نصف کاهش می دهد.
 پژوهشگران استرالیایی بیش از 1600 نفر را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه با به کار بردن کرم های ضد آفتاب روزانه در نواحی سر و گردن و دست و پا به مدت 5 سال بین سالهای 1992 تا 1996 و دیگر گروه فقط استفاده معمولی از ضد آفتاب می کردند. در طی این دوره فقط 11 نفر از 22 نفر دچار این بیماری پوستی شدند.

دکتر هوارد کافمن مدیر مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه راش در شیکاگو و متخصص ملانوم می گوید: متغیرهای زیادی در احتمال ابتلا به این بیماری دخیل است.مثلا اخیرا زمانی که افراد در معرض مستقیم نور آفتاب قرار می گیرند بسیار کمتر است ، اما آنچه که مسلم است استفاده از ضد آفتاب تاثیر شگرفی بر کاهش خطر ابتلا به ملانوم دارد.تنها 5٪ از عامل مرگ و میر سرطانهای پوستی ملانوم است.
این مطالعات نشان می دهد اشعه ماورا بنفش به شدت به ملانوم مرتبط است و کرم های ضد آفتاب نقش موثری در پیشگیری از این بیماری را دارد.
لازم به ذکر است که ملانوم یک نوع سرطان پوست است که به سایر نواحی بدن و عمدتا گره های لنفاوی ریه ها و دستگاههای عصبی مرکزی گسترش می یابد و برای پیشگیری از آن باید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب اجتناب کرد یا از کلاه هایی با لبه های پهن استفاده کنند و در تمام مواقع ضد آفتاب فراموش نشود.
گروه ترجمه سلامت نیوز - ریحانه علیان

نظرات 1 + ارسال نظر
بابک سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:15 ب.ظ http://nastaliq.blogfa.com

وبلاگ خیلی جالبی دارید.اگه قصد تبادل لینک دارید منو با نام وبلاگ ادبی - تاریخی لینک کنیدوبعد خبرم کنید تا لینکتون کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد