.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

کارزاری به نام زندگی مشترک


  هیچ دورانی به اندازه سالهای اولیه زندگی مشترک برای زوجین خاطره انگیز و لذتبخش نیست و ازسوی دیگر هیچ مسئله ای همانند ازدواجی که درسالهای ابتدایی مملو از دشمنی، نارضایتی، دلخوری و رنجش باشد دیگران را متأثر نمی کند.

حقیقت این است که لزومی ندارد در سال های اولیه، ازدواج به صحنه جنگ تبدیل شود. در واقع با شکیبایی و گذشت می توان این سالها را به دورانی سرشار از شادی تبدیل کرد. برای اینکه ازدواجی موفق داشته باشید توصیه های زیر را سرلوحه زندگی خود قراردهید:

1- با همسرتان با صداقت برخورد کنید و افکار و احساسات خود را با او در میان بگذارید. این کار غالبا نتایج مثبتی درپی دارد. به قول قدیمی ها: «سکوت طلاست» ولی این ضرب المثل درمورد کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند صادق نیست. فقدان ارتباط ممکن است همسرتان را سردرگم کرده و او را در مورد نیات شما دچار تردید کند.


2- گوش شنوا داشته باشید. ازدواج شراکتی است که بر بده و بستان استوار است. بنابراین با دقت به حرفهای همسرتان گوش دهید. عقاید او به اندازه عقاید شما اهمیت دارد و بر هر تصمیمی که در آینده می گیرد تأثیر می گذارد.

3- درخواست های منطقی داشته باشید
. درخواست های غیرمنطقی حاصلی جز دلخوری و مشاجرات بی پایان ندارد. سعی کنید با همسر خود به توافق برسید. شاید بتوان گفت سازش یکی از پایه های مستحکم یک زندگی زناشویی شاد می باشد.

4- به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید. تنها نتیجه ای که از محدودیت قائل شدن درمورد اعمال و افکار همسرتان نصیب شما می شود، مقاومت اوست. احترام گذاشتن به حریم خصوصی باعث می شود عشق و اعتماد فی مابین پررنگ تر شود.

5- به عقاید همسرتان احترام بگذارید. یادتان باشد او نیز به اندازه خود شما شایسته دریافت احترام و محبت است. بنابراین هرگز در ارزش قائل شدن به نظرات و زحمات او تردید به خود راه ندهید.

6- علاقه و توجه خود را به همسرتان نشان دهید
. این کار بسیار آسان است. دادن هدیه، دسته گل، نامه تشکرآمیز یا عذرخواهی و نوازش کردن، راه هایی آسان ولی موثر برای نشان دادن علاقه شما به همسرتان است.

7- با همسرتان خوش اخلاق باشید
. به قول قدیمی ها: «با خنده تو، همه به خنده می افتند... ولی باید به تنهایی گریه کنی». این گفته درمورد زوجین جوان مصداق دارد. خنده و خوش اخلاقی از اجزای مهم یک ازدواج موفق است. اگر هنگام غم و شادی بخندید متوجه می شوید که می توانید بر هر مشکل کوچکی غلبه کنید.

مراقب باشید:

- کارهای خانه را با همسرتان تقسیم کنید.

- بابت اشتباهات خود عذرخواهی کنید.

- وقتی می دانید حق با شما نیست سعی نکنید حق را به خودتان بدهید. برخوردکردن از موضع بالا شما را به هیج جا نمی رساند.

- درباره مشکلات شخصی خود بحث نکنید و در حضور اعضای خانواده یا دوستان همسرتان را مورد انتقاد قرار ندهید. بهترین راه برای حل مشکلات، مذاکره رودررو با همسرتان است.


منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
سامان چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ب.ظ http://parsitel2.blogsky.com

میخواستم بگم بیا برای اینکه بازدید وبلاگامون بیشتر بشه با هم تبادل لینک کنیم اگر موافقی تو هم مثل همین نظر به من خبر بده تا لینکت کنم.منو با عنوانهاو آدرسهای زیر لینک کن من هم توی هر دو وبلاگ تو رو لینک میکنم:

عنوان وبلاگ ۱ : عجایب جهان-داستانهای زیبا
آدرس:parsitel2.blogsky.com

عنوان وبلاگ 2:مطالب جالب حقوقی
آدرس:parsitel.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد