.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

10 دلیل برای آنکه چای بنوشید

به تازگی پژوهشی توسط دانشمندان استرالیایی انجام شده که بیانگر ارتباط کاهش نسبتا قابل توجه فشار خون با نوشیدن چای سیاه بوده است، به همین دلیل ما بر آن شدیم تا سایر فواید نوشیدن چای را گردآوری کنیم.

1- چای سبز خواص ضدسرطانی دارد. در پژوهش‌های متفاوت نشان داده شده است که کاتچین، ماده‌ای که در چای سبز یافت می‌شود و EGCG نام دارد، با رشد سرطان مرتبط است. این ماده می‌تواند در کاهش دادن سرطان‌هایی همچون مثانه، روده بزرگ، مری، لوزالمعده، مقعد و شکم مفید باشد.

2- مصرف چای سبز سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌شود. در مطالعه‌ای که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، محققان دریافته‌اند که هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس شما در مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ‌ها کمتر می‌شود.

3- چای سبز قادر است خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش دهد. دکتر جانی بوون در کتاب «150 خوراکی سالم این سیاره» می‌گوید: «چای سبز ماده‌ای به نام فیبرینوژن را که می‌تواند باعث لخته شدن خون و سکته‌ها شود، در بدن پایین می‌آورد.»

4- چای سیاه می‌تواند به کاهش استرس‌ها و اضطراب‌ها در زندگی روزمره کمک کند. سال 2010 دانشگاه UCL مطالعه‌‌ای انجام داد مبنی بر اینکه کسانی که یک فنجان چای سبز می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که سایر نوشیدنی‌های آرامش‌بخش را می‌نوشند، زودتر می‌توانند بر استرس خود غلبه کنند.

5- نوشیدن چای سبز در حد متعادل، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد.

6- انواع چای‌ها و دم‌نوش‌های بدون کافئین و چای‌های گیاهی می‌توانند بیماری‌های متابولیکی یا بیماری‌های مربوط به سوخت و ساز بدن را کاهش داده و درمان کنند.

7- دم‌نوش‌ها و چای هانی‌بوش (نوعی گیاه دارویی که طعم و بوی عسل دارد) می‌توانند احتمال سرطان پوست را از بین ببرند. در یک پژوهش در آزمایشگاه، مصرف دم‌نوش‌ها و هانی‌بوش، مانع ایجاد سرطان پوست در موش‌ها شده است و ما امیدواریم در آینده این مواد روی انسان‌ها نیز همین تاثیرات را داشته باشند. در واقع به نظر می‌رسد که این خاصیت آنها در مورد انسان‌ها هم صادق باشد.

8- چای سیاه و سبز و برخی دم‌نوش‌ها خاصیت ضدپیری دارند. با مطالعه روی بلدرچین دریافته‌اند که دم‌نوش‌های گیاهی به توانایی تخمگذاری آنها در طولانی مدت کمک می‌کند. از آنجایی که پرندگان حیوانات پیشنهاد شده برای تحقیقات ضدپیری بودند، انتظار می‌رود که دم‌نوش‌ها به همین میزان برای انسان‌ها نیز مفید باشند.
9- چای سیاه در مقایسه با چای سبز دارای محافظت بیشتری بر ضد ترکیبات استرس است.
10- چای‌های گیاهی (هم چای سیاه و هم سبز) نشان داده‌اند که محافظت بسیار بالایی برای باروری مردان بر ضد ترکیبات استرس دارند. در مطالعه‌ای که مکمل‌های ترکیبات استرس ساخته‌شده از چای سبز آزمایش شدند، نشان داده شد که چای قرمز، چای سبز، چای سبز چینی و به طور کلی عصاره انواع دم‌نوش‌ها سلامت اسپرم را بیشتر حفظ می‌کنند.

منبع: روزنامه شرق

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسر(پارسی اندیشان) یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:42 ق.ظ http://www.yas-m.blogsky.com

سلام دوست خوبم......
پیشاپیش عید بهتون تبریک میگم.
امیدوارم سال خوبی داشته باشین.
موفق باشین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد