.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چاپگر جیبی

این روزها تقریبا هر کسی یک رایانه کوچک و صد البته ده‌ها بار قدرتمندتر از رایانه‌های رومیزی 20 سال پیش در جیب دارد. درباره تلفن‌های هوشمندی صحبت می‌کنیم که دیگر فقط تلفن نیست. این معجزه قرن (البته تاکنون) حالا دیگر رادیو، تلویزیون، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، دستگاه ناوبری و درگاه اتصال به اینترنت است که هزاران هزار قابلیت جانبی دیگر را می‌توان با نصب چند نرم‌افزار کوچک به آن اضافه کرد.

قابلیت عکسبرداری تلفن‌های همراه وقتی به بازار معرفی شد بیشتر در حد یک شوخی بود. کیفیت بسیار پایین تصاویر و افزایش قیمت وحشتناک تلفن‌های دوربین‌دار در آن زمان، خیلی‌ها را از خرید چنین گوشی‌هایی ناامید کرد؛ اما بتدریج کیفیت تصویربرداری دیجیتالی آنقدر پیشرفت کرد که امروزه فراتر از نیازمندی‌های روزمره همچنان به پیش می‌تازد.

چاپ عکس‌های یادگاری در یک سفر تفریحی و تبدیل آنها به کارت پستال برای ارسال به دوستان و آشنایان تا بتوان نوستالژی سال‌های خیلی قبل را دوباره زنده کرد، رویای چند مهندس جوان بود.

آنها می‌خواستند کوچک‌ترین پرینتر قابل حمل دنیا را بسازند که به هیچ جوهری هم برای چاپ احتیاج نداشته و کیفیت تصاویر چاپ شده نیز خیلی شفاف و زنده باشد. سرانجام آنها توانستند با کنار هم قرار دادن چند فناوری نوظهور در کنار هم، رویایشان را به تحقق درآورند.

چاپگر هوشمند و قابل حمل PD221 نخستین نمونه از این سری است. این پرینتر تمام رنگی که تقریبا ده سانتی‌متر طول و هفت سانتی متر عرض دارد، با ضخامت دو سانتی‌متری خود آنقدر نازک است که بسادگی در جیب جا می‌شود.

استفاده از فناوری چاپ بدون جوهر شرکت زینک در کنار فناوری بلوتوث و NFS که به گوشی اجازه می‌دهد بدون سیم با گوشی تعریف شده برای آن ارتباط برقرار کند، از این چاپگر کوچک یک پرینتر همه کاره ساخته است.

اگر شما هم صاحب یک گوشی هوشمند اندرویدی هستید، می‌توانید با نصب یک نرم‌افزارک (اپلیکیشن) رایگان به نام Pocket Photo، علاوه بر ویرایش و اشتراک‌گذاری تصاویر یا مستندات عکس شده خودتان از یک سفر تفریحی یا گزارش کاری، آنها را به پرینتر کوچک خودتان ارسال کنید تا نسخه چاپ شده آن را نیز در دست داشته باشید.  

جام جم انلاین

نظرات 2 + ارسال نظر
sayna سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.apple6.persianblog.ir

تازه های تکنولوژی و آی تی و علم پزشکی
وبلاگ خوب و جالب داری خوشحال میشم بهم سر بزنین و لینکم کنین میسی

دلارام شنبه 16 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ب.ظ


باید جالب باشه
من عکاسی میکنم خیلی به دردم میخوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد