.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چگونه پوستی لطیف و صاف داشته باشیم؟


شما می‌توانید در وسط روز صورت خود را بشویید و دوباره کرم ضدآفتاب را بمالید. این نکات را بخوانید تا پوستی زیبا داشته باشید .

1- موقع بیرون رفتن از منزل، به صورت خود کرم ضدآفتاب بزنید
شما می‌توانید در وسط روز صورت خود را بشویید و دوباره کرم ضدآفتاب را بمالید. از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. پوست شما درحالی‌که سوار ماشین هستید یا در خیابان راه می‌روید، توسط نور خورشید تخریب می‌شود. پس به زمستان یا تابستان کاری نداشته باشید و از همین حالا کرم ضدآفتاب را بزنید تا پوستی روشن و صاف داشته باشید. 


۲ - مراقب پوست گردن و زیرچانه خود باشید
بسیاری از ما فقط به پوست صورت خود اهمیت می‌دهیم و پوست گردن و چانه خود را فراموش می‌کنیم. درحالی‌که پوست زیرچانه نازک‌تر از پوست صورت است و بیشتر در اثر نور خورشید آسیب می‌بیند. اگر شما از پوست گردن و زیرچانه خود محافظت نکنید، دارای لک، رگه‌های خونی و خشکی می‌شود. پس هر کرمی که به پوست صورت خود می‌مالید، مثل کرم مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و کرم‌های ضدپیری، آن را به گردن و زیرچانه خود نیز بمالید. 


۳ - قبل از خواب صورت خود را بشویید
در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می‌گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی‌های قبلی اضافه می‌شود و در صورتی که قبل از خواب صورت‌تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می‌گذارید، تمام این آلودگی‌ها به سطح بالش‌تان می‌مالد و منافذ پوست شما را می‌بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی‌تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می‌آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی‌توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید. 


۴ - خیلی به صورت خود دست نزنید
چند بار در روز، به پوست صورت خود دست می‌زنید؟ چشم‌های خود را می‌مالید؟ بینی خود را می‌خارانید؟ به موهای خود دست می‌زنید و غیره؟ هر بار که این کارها را انجام می‌دهید، میکروب‌های موجود در دستان‌تان را به صورت خود منتقل می‌کنید. این میکروب‌ها در اثر دست زدن به وسایلی مثل دستگیره در، دکمه آسانسور، خودپرداز بانک، صفحه کلید کامپیوتر، درب ماشین، میله اتوبوس یا مترو و... روی دست‌های شما قرار می‌گیرند. اگر شما هر از چند گاهی به صورت خود دست می‌زنید، حداقل دست‌های خود را مرتبا با آب و صابون بشویید یا از ژل ضدباکتری استفاده کنید تا میکروب‌های دست‌هایتان کمتر شود. 


۵ - مواد غذایی شیرین را کم بخورید
موادغذایی شیرین، یکی از غذاهای بد برای پوست هستند. قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین‌وچروک آن می‌گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می‌شود و بثورات پوستی در زیرسینه‌ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می‌شود. 


۶ - جوش صورت خود را فشار ندهید
اگر جوش صورت خود را فشار دهید، خون می‌آید و باعث زخم پوستی می‌شود. بهتر است اجازه دهید تا جوش خودبه‌خود برطرف شود. اگر جوش‌تان را فشار داده‌اید و زخم کرده‌اید، روی آن را چسب زخم بزنید. توجه داشته باشید که اگر جوش را به‌سختی فشار دهید تا خون بیاید، ممکن است جای زخم آن برای همیشه روی صورت شما بماند. 


۷ - سیگار نکشید
سیگار باعث آسیب پوست می‌شود و می‌تواند پوست شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیرتر کند. از سوی دیگر سیگار کشیدن باعث کاهش گردش خود در پوست می‌شود. رادیکال‌های آزاد در سیگاری‌ها، به کلاژن و بافت‌های الاستیک پوست حمله می‌کنند و پوست را نازک‌تر، ضعیف‌تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین‌وچروک می‌کند. 


۸ - دقت کنید که چه نوع پوستی دارید
بسیاری از افراد در برخی قسمت‌های صورت دچار خشکی پوست هستند، مانند: اطراف چشم‌ها. نشانه پوست خشک عبارت است از: سفتی، پوسته پوسته شدن، دارا بودن تکه‌های سفت و خارش داشتن. هنگامی که پوست توسط کرم مرطوب شود، این نشانه‌ها کمتر می‌شوند. اگر پوست شما خیلی‌چرب است، از لوسیون‌های بدون‌چربی استفاده کنید تا منافذ پوست‌تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم‌های چرب استفاده کنید. 


۹ - بهتر است سالی یک‌بار به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید
با مراجعه به پزشک متخصص پوست می‌توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع‌تر درمان کنید. 


۱۰ - به تاریخ انقضای مواد آرایشی و بهداشتی  دقت کنید
خانم‌ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی  دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می‌شود، روی جعبه یا قوطی آن، با خودکار یا ماژیک، باید تاریخ آن روز نوشته شود.

منبع : فرهیختگان

نظرات 5 + ارسال نظر
امید دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 ق.ظ

پهلوانان شهر جادوییم‌، گام بر آهن مذاب زدیم‌
لرزه بر جان کوه افکندیم‌، بند بر گردن شهاب زدیم‌

نعره تا برکشید پیل دمان‌، بر تنش کوفتیم گرز گران‌
چشم تا باز کرد دیو سپید، بر سرش سنگ آسیاب زدیم‌

... ولی این خوابهای رنگارنگ پاره شد با صدای کشمکشی‌
اسپ ما داشت اژدها می‌کشت‌، لاجرم خویش را به خواب زدیم‌

تیر گز هم اگر به چنگ آمد، که توان‌ِ کمان‌کشیدن داشت‌؟
صبر کردیم تا شود نزدیک‌، خاک بر چشم آن جناب زدیم‌

رخش را در چرا رها کردیم تا که تهمینه‌ای نصیب شود
او به دنبال رخش دیگر رفت‌، ما خری لنگ را رکاب زدیم‌

تا که بوسید دست ما را سیخ‌، گذر از مهره‌های پشتش کرد
این‌چنین برّه روی آتش رفت‌، این‌چنین شد که ما کباب زدیم‌

هفت خوان را به ساعتی خوردیم‌، شهره گشتیم در گرانسنگی‌
لاجرم در مسیر کاهش وزن مدتی صبح‌ها طناب زدیم‌

جوشن پاکدامنی که نبود، و از آن شعله ایمنی که نبود
ما سیاووش‌های نابغه‌ایم کرم ضد آفتاب زدیم‌

امید دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ق.ظ

نور آفتاب، دشمن اصلی پوست و مهمترین علت پیری زودرس، چین و چروک و بروز لکه های تیره بر روی پوست است.نورخورشید از ۳ جزء تشکیل شده است: اشعه مادون قرمز، اشعه ماوراءبنفش و نور قابل رویت که در این میان اشعه ماوراءبنفش که از دو اشعه UVA و UVB تشکیل شده، بسیار مضر و آسیب رسان است و می تواند باعث سرطان های بدخیم پوستی، لگ و تیرگی پوست، چین و چروک و پیری زودرس شود.

امید دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ق.ظ

استفاده از یک ضد آفتاب مناسب، علاوه بر اینکه از آثار مخرب ماوراءبنفش بر روی پوست میده، از بروز عوارضی نظیر آفتاب سوختگی، قرمزی، تیره شدن و لکه های پوستی و نهایتاً پیری زود رس پیشگیری می کنه

امید دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ق.ظ

در خرید کرم های ضد آفتاب، نکته ضروری میزان SPF است. SPF عیار حفاظتی پوست در برابر تابش ماوراءبنفشه که حداقل عدد آن ۱۵ و حداکثر آن ۳۰ هستش که تجویز آن بسته به نوع پوست و شرایط زندگی افراد متفاوته.

اما مناسب ترین کرم ضد آفتاب در تابستان SPF معادل ۳۰ داره ضد آفتاب های با SPF کمتر از ۳۰ رو معمولاً تو زمستان یا مکان های سرپوشیده به کار میاد. موقع خرید ضد آفتاب نوعی رو انتخاب کنید که ضد تعریق و ضد شست وشو باشه

سعید پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ب.ظ

این سوسول بازیا چیه دیگه
از دست این دخترا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد