.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چند نکته برای تغییر دکوراسیون

به گزارش  از جام جم ؛  برای این منظور، در اولین مرحله و پیش از هر کاری بهتر است یک بار دیگر خانه خود را با دید جدیدی نگاه کنید. در این بازبینی، وسایل مورد نیاز را از آنهایی که به‌واقع مورد استفاده نیستند، جدا کنید. در خیلی از خانه‌ها مدت‌ها یک گلدان بزرگ گوشه اتاق جاخوش کرده است، آنقدر طولانی که دیگر به‌چشم نمی‌آید. یا گاهی در یک سرویس، مبلی یک نفره خراب شده، اما چون نمی‌توانیم تعمیرش کنیم، همان‌جا میان اتاق مانده است. می‌توانیم در ذهن‌مان اتاق را بدون آن گلدان یا آن مبل در نظر بیاوریم و ببینیم بدون آنها چه نوع چیدمان و تغییری امکان‌پذیر است.





به عنوان گام دوم باید به دیوارها و قاب‌های پنجره توجه داشته باشید تا اگر زدگی یا رنگ رفتگی‌ای دارند، آنها را بر​طرف کنید. یادتان باشد که بهتر است در جمع خانواده این کارها را انجام دهید و از همه بخواهید نظر خود را در هر​مورد اعلام کنند، سپس با گذاشتن این پیشنهادها در کنار هم، بهترین و اقتصادی‌ترین شیوه که بیشترین تغییر را نیز ایجاد می‌کند، انتخاب کنید.

رنگ و روی دیوار را دریابید


خوب به دیوارها نگاه کنید و آن را که از همه بیشتر در چشم است، رنگ بزنید. بهتر است این دیوار رنگی متضاد با بقیه دیوارها داشته باشد. به عنوان مثال از رنگ‌های آبی، بنفش، نارنجی و... استفاده کنید که زیبایی بیشتری به خانه شما می‌دهد. همچنین اگر در خانواده شما فرد هنرمندی وجود دارد، می‌توانید روی این دیوار نقشی هم طراحی کنید تا زیباتر بشود و به تغییر فضا کمک بیشتری بکند.

اگر به هر دلیلی با استفاده از رنگ چندان موافق نیستید، کاغذ دیواری هم برای این کار گزینه بسیار مناسبی است. اگر فقط برای یک دیوار بخواهید کاغذ دیواری تهیه کنید، هزینه زیادی هم برای شما در بر نخواهد داشت، به شرطی که با نگاه اقتصادی این کار را انجام دهید و سراغ نمونه‌های گران‌قیمت نروید. می‌توانید قاب‌های روی دیوار را هم تغییر دهید. سعی کنید قاب‌های متناسب با هم را انتخاب کنید. همچنین بهتر است جنس قاب‌ها هم از یک نوع باشد تا همخوانی بیشتری روی سطح دیوارها ایجاد کند. عوض‌کردن پرده‌ها هم می‌تواند تغییر زیادی در فضای خانه ایجاد کند، اما این کار نیاز به هزینه زیادی دارد. بنابراین اگر در خانه شما کسی هست که با این کار آشناست بهتر است دوختن پرده را به او واگذار کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید.

پنجره هم می‌تواند زیبا باشد


قاب پنجره‌ها شاید از نظر شما بی‌اهمیت باشد، اما در تغییر دکوراسیون می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. نکته مهم‌تر این‌که با نزدیک‌شدن فصل بهار، معمولا پنجره‌ها بیشتر از قبل باز می‌شوند و قاب پنجره خود را بیشتر نشان می‌دهد. اگر تا به حال دست به رنگ‌آمیزی این قاب‌ها نزده‌اید، می‌توانید این کار را برای اولین بار در همین روزها امتحان کنید. مطمئن باشید که از پس این کار بر خواهید آمد. اگر تصمیم به این کار گرفتید، با توجه به رنگ دیوارها و پرده‌ها، رنگ مناسبی را برای قاب پنجره انتخاب کنید تا اتاق‌تان هم دلباز و هم زیباتر شود. یادتان باشد هر پنجره می‌تواند نقش یک تابلوی زیبا را روی دیوار بازی کند.

کمی هم رنگ بزنید

میز و قفسه‌های قدیمی را بازسازی کنید. این کار در​نهایت سادگی، تغییرات چشم‌گیری را ایجاد می‌کند. پس از بازسازی، نوبت رنگ زدن است، اما اگر در رنگ آمیزی مهارت لازم را ندارید، بهتر است سطوحی مانند شیشه که احتیاجی به رنگ‌آمیزی ندارد را جدا کنید یا با یک کاغذ، کاملا روی آن را بپوشانید. وقتی دست بکار شدید و رنگ زدن را شروع کردید، می‌توانید صندلی قدیمی خود را هم رنگ بزنید و از یک تک صندلی با رنگی متفاوت در کنار مبلمان پذیرایی استفاده کنید. این راه‌ها در عین سادگی و کم‌هزینه‌بودن خانه شما را زیباتر از قبل خواهد کرد و تغییر فضا، تغییر روحیه شما را در پی خواهد داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهاره جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ب.ظ



سلام
خوشحال میشم تشریف بیارید به بازی آنلاین و رکود بزنید!

http://game.parsdlc.com

همچنین میتونید به صورت دائمی فایل و عکس هاتونو به ما بسپارید!

http://up.parsdlc.com

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد