.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خواص هلو


همه صفای تابستان یک طرف و خوردن یک عدد هلوی هسته جدای شیرین و خنک یک طرف. اگر بدانید که همین هلوی خوش‌رنگ و لعاب چه خواصی دارد مطمئناً یک جای ثابت در سبد خریدتان را به آن اختصاص خواهید داد.

به نقل از آرمان ؛ هلو کم کالری، سرشار از فیبر، ضداحتباس آب، دوستدار سلامت چشم‌ها و غیره است. با ما همراه باشید تا با گلچینی از خواص این میوه آبدار خوش‌طعم آشنا شوید.


 

یک میوه کم‌کالری

اگر جزو افرادی هستید که حساب‌وکتاب کالری‌های دریافتی روزانه‌تان را دارید باید بدانید که هلو یک میوه کم کالری است. این میوه خوشمزه سرشار از آب است. اگر دقیق‌تر بگوییم هلو نیز مانند طالبی حاوی حدود 90درصد آب می‌باشد. باید بدانید که هر 100 گرم هلو حاوی حدود 40 کالری است یعنی کمتر از یک عدد سیب یا حتی کمتر از میوه‌های تابستانی دیگر مانند گیلاس. از همه مهم‌تر اینکه شاخص گلیسمی این میوه بسیار پایین است. یعنی اینکه قند موجود در این میوه میزان انسولین را خیلی سریع بالا نمی‌برد و برای همین هم باعث ذخیره و انبار شدن قند نمی‌شود. بهتر است بدانید که هر چه میوه رسیده‌تر باشد شاخص گلیسمی آن بالاتر است.

مقابله با واریس

آنتوسیانین‌های موجود در هلو که به خانواده فلاوونوئیدها تعلق دارد از رگ‌های خونی محافظت کرده و بازگشت خون سیاهرگ‌ها را ساده‌تر می‌سازد. برای همین اگر از بروز رگه‌های آبی رنگ روی پاهایتان ناراحت هستید از این میوه تابستانی خوش‌طعم بهره‌مند شوید. باید بدانید که هلو نیز مانند بیشتر میوه‌ها و سبزیجات منبع خوب پتاسیم محسوب می‌شود که برای حفظ تعادل سدیم لازم است. برای همین اگر از احتباس آب رنج می‌برید (یعنی اینکه آب در بافت‌های بدنتان جمع می‌شود و احساس پف کردگی می‌کنید) لازم است میزان پتاسیم و سدیم بدنتان را تنظیم کنید. برای همین توصیه می‌کنیم هلوی بیشتری میل کنید.

فیبرهای آن

یک عدد هلوی رسیده حاوی حدود 2 درصد فیبرهای غذایی می‌باشد. البته این فیبرها بیشتر در پوست آن قرار دارد و از نوع فیبرهای حلال در آب است و روده‌ها بهتر می‌تواند آنها را تحمل کند. از این گذشته هلو جزو اولین میوه‌هایی است که می‌توان به کودکان داد. فیبرهای موجود در این میوه برای رفع یبوست مفید است. می‌توانید روزانه تا 3 عدد هلو میل کنید البته به شرطی که روده‌های خیلی حساسی نداشته باشید و با دقت این میوه را بجوید.

سلامت قلب

هلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پولیفنول‌ها است که از اکسایش کلسترول پیشگیری می‌کند و برای همین هم اجازه نمی‌دهد رگ‌ها گرفته شوند. زمانی که رگ‌های شما در سلامت باشند سلامت قلبتان نیز تضمین می‌شود. از آنجایی که بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای هلو در پوست آن قرار دارد بهتر است که این میوه را با پوست میل کنید. البته لازم است که از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
خرید وبمانی دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان: خرید وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد