.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

میوه های مسموم کننده


برگ ریواس ساقه ترش مزه و مفید است که خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده میشود اگر چه میتوان این ساقه را خام خواری کرد اما برگ های آن مسموم کننده هستند چون دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ های ریواس یافت شده که به بدن آسیب میرسانند.

  

وجود این مقدار 88 میلی گرم سیانید در مغز هلو کمی عجیب است هسته ترک نخورده هلو، معده درد ایجاد میکند و خوردن هسته های ترک خورده آن هم سلامت عمومی شما را تهدید میکند.
حتما شنیده اید که پوست گوجه فرنگی هضم نمیشود اما خوردن آن ایرادی ندارد و میتوانید گوجه فرنگی را با پوست میل کنید با وجود این اگر کسی هوس خوردن پوست این صیفی را کرد باید بداند که دانشمندان دریافته اند ماده ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ های گوجه فرنگی وجود دارد که مصرف آن میتواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.
اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نیز به بدن آسیب میرساند وجود مقدار زیادی از ماده ای به نام سولانین دلیل سبز شدن سیب زمینی است و این ماده سمی است و میتواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد.
دانه های سیب بعضی ها بعد از خوردن سیب دانه های آن را هم میجوند آمیگدالین ماده ای است سمی که در دانه های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن مشکل ساز است.

منبع: زیباکده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد