.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

ابداع پارچه‌های خود تمیز شونده در آفتاب!

محققان دانشگاه جیائو تانگ شانگهای و دانشگاه هوبی، موفق به تولید پارچه‌های نخی شده‌اند که در برابر خورشید از قابلیت خود پاک‌کنندگی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان برای رسیدن به این هدف، لباس‌های نخی را با لایه دی‌اکسید تیتانیوم پوشش داده‌اند.

ادامه مطلب ...

قهوه تاثیر برخی داروها در بدن را تغییر می دهد


نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن قهوه تاثیر برخی از داروها از جمله افسردگی را در بدن تغییر می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات نشان می دهد که قهوه از یک سو جلوی جذب برخی از داروهای پزشکی را می گیرد و از سوی دیگر تاثیر برخی دیگر از داروها را بیشتر می کند.

برپایه این گزارش، ماده کافئین موجود در قهوه در اکثر موارد با داروها واکنش نشان می دهد اما مواد دیگری نیز ممکن است نقشی را در این زمینه بازی کند.

این تحقیقات نشان داد که قهوه می تواند تاثیر نزدیک به 10 دارو از جمله داروهای ضد افسردگی و پوکی استخوان و درمان غده تیروئید را تغییر دهد.

منبع


مصرف 8 ماده برای کاهش استرس

 امروزه یکی از مشکلاتی که اکثر مردم جهان با آن دست به گریبان هستند معضلی به نام استرس است که در محیط کار، خانه و خیابان از داشتن آن احساس ناراحتی می‌کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان مصرف هشت ماده خوراکی زیر را برای کاهش استرس توصیه کردند:

ماست: مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبک بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی است. به اعتقاد کارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی که سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود.

ادامه مطلب ...

4 روش طبیعی برای کاهش چین و چروک


سلامت نیوز: چین و چروک را می توان با درمان های طبیعی و خانگی کاهش داد. اگر شما نگران هزینه های بالای کرم های ضدچروک هستید یا فرصت مراجعه به پزشک متخصص را ندارید، نگران نباشید. ما در این مطلب راهکارهایی ساده اما موثر به شما ارائه می کنیم.

سفیده تخم مرغ:

چند عدد سفیده تخم مرغ را کمی هم بزنید و روی پوست ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. ویتامین های B طبیعی و ویتامین E موجود در آن اثر فوق العاده در جوان سازی پوست دارد.


ادامه مطلب ...