.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

نکات خواندنی از بدن و سلامتی


1-    بالا کشیدن آب نمک از راه بینی برای حفظ سلامتی مفید است و علائم آلرژی و حساسیت را ازبین می برد. شستشوی بینی ارزان ترین و ساده ترین روش برای تسکین و رهایی از آلرژی و حساسیت فصلی ، گرفتگی و  احتقان  و رهایی از خلط می باشد. 
2-     سگ ها می توانند سرطان و قند خون پایین را تشخیص دهند. محققان مرکز تحقیقاتی سان آنسلمو قبلا اعلام کرده بودند که با تعلیم سگ و دادن الگوی تنفسی به او می توان بیماران مبتلا به سرطان سینه وریه را تشخیص داد. استشمام کتون– ماده ای که در نتیجه فرآیندهای متابولیکی تولید می شود- موجود در ادرار و نفس افراد دیابتی توسط سگ نیز روشی جدید برای تشخیص بیماری آنها می باشد. همچنین سگ قادر است با استشمام رایحه های دیگر ، گلوکز پایین خون را نیز تشخیص دهد.

ادامه مطلب ...

آمپول ضد باروری برای مردان


تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که آمپول ضد باروری برای مردان می تواند به اندازه قرص ضد بارداری زنان و کاندوم موثر باشد.

دانشمندان معتقدند که مردها می توانند از طریق تزریق ماهانه آمپول حاوی هورمون تستوسترون، که به طور موقت جلوی تولید اسپرم را می گیرد، مانع از باروی شوند.

آنها می گویند این روش می تواند کنترل باروری را متحول کند.

در طی آزمایش هایی که در چین انجام شده است، تنها یک مرد از صد مردی که داوطلب شده بودند، توانست بچه دار شود.

ادامه مطلب ...

تاثیر ازدواج در سلامتی و طول عمر مردان‌


تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که مردان متاهل عمر طولانی‌تری نسبت به مردان مجرد و آنها که هیچ‌وقت ازدواج نمی‌کنند دارند. تلاش‌های بسیاری برای دستیابی به دلایل این امر انجام گرفته که سوالات زیر را در برداشته است:
آیا ازدواج بر سیستم حفاظتی و ایمنی بدن تاثیر مستقیم دارد و به خاطر داشتن فواید مربوط به سلامتی، خطرمرگ و میر را کاهش می‌دهد؟ یا افزایش طول عمر نشان‌دهنده این است که افراد سالم گرایش بیشتری به ازدواج دارند و افراد متاهل از همان ابتدای ازدواج، سالمتر هستند؟
ادامه مطلب ...

یک عکس جالب و مفید از گروه های غذایی


این عکس میتونه  الگوی خوبی برای تغذیه روزانه ما باشه

دود قلیان ،سمی مهلک است

پژوهشگران درباره آثار زیانبار دود قلیان برای سلامت افراد هشدار می دهند.

 قلیان وسیله‌ای آبی برای کشیدن تنباکو است که در خاور میانه و آسیای مرکزی متداول است. این واژه در فارسی به صورت قالیان و غلیان ثبت شده و گاه نارگیلی نیز نامیده شده‌ است.

قلیان در دوران قاجار به عنوان بخشی از ضرورت های زندگی محسوب می شد و اشراف و بزرگان در خانه‌های خود انواع قلیان را نگهداری می‌کردند که بر روی بعضی از آنها جواهرکاری انجام شده بود.

ادامه مطلب ...

سویا باعث کاهش توان باروری در مردان می‌شود


 
دانشمندان هشدار دادند که رژیم غذایی حاوی سویا حتی به مقادیر کم از تعداد اسپرم‌ها (سلولهای جنسی مردانه) می‌کاهد.

پژوهشگران می‌گویند محصولات سویا حاوی مواد شیمیایی است که این مواد از عملکرد هورمون‌های زنانه تقلید می‌کنند.
نتایج پژوهش اخیر که در مجله «تولید مثل انسانی» منتشر شده حاکی است که پس از مصرف یک نوبت سویا، هر دو روز یکبار، 41 میلیون اسپرم از تعداد کل اسپرم‌ها کاسته می‌شود.
ادامه مطلب ...

سویا از بروز سرطان‌های شایع در زنان جلوگیری می‌کند


مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه گفت: دانه سویا از بروز سرطان‌های شایع در زنان از قبیل سرطان سینه، تخمدان و رحم جلوگیری می‌کند

این تخصص تغذیه افزود: سویا دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، آهن و فیبر است.دانه سویا برای سلامت قلب، کاهش بیماری‌های قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از سرطان، کاهش عوارض یائسگی می‌تواند مفید باشد و به عنوان یک ماده غذایی مفید در رژیم غذایی هر فردی لازم است.

ادامه مطلب ...