.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خسرو شکیبایی درگذشت

بامداد روز جمعه، 18 ژوئیه (28 تیر)، گزارش شد که خسرو شکیبایی در سن شصت و چهار سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان پارسیان تهران از دنیا رفت.

بر اساس آخرین خبرها، او چندی پیش به علت بیماری قند در بیمارستان بستری شده بود.

شکیبایی با تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا وارد عرصه هنر شد و سال ها در زمینه تئاتر فعالیت می کرد تا این که مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۱ با انتخاب او برای نقشی کوتاه در فیلم خط قرمز او را به دنیای سینما کشاند.

ادامه مطلب ...

ظاهر موها چه چیز را راجع به سلامتی شما اشکار و بیان میکنند؟


موهای سالم کاملا قابل تشخیص است انها پربراق وپرجلا و بدون پوسته یا وزوزی یا سایر ناراحتی های اشکاراست اما بعضی مواقع این تاج زیبایی چندان با شکوه نیست. دربعضی مواقع این مسئله می تواند نشانی از اختلالات سلامتی باشد یا میتواند به این دلیل باشد که بیش از اندازه از خشک کننده مو استفاده کرده اید.

سفید شدن ناگهانی مو:
همه داستان وحشتناکی راجع به این که یک نفر بعد از شنیدن یا تجربه کردن حادثه ای دلخراش به طور ناگهانی موهایش سفید شده شنیده ایم. اما نباید راجع به این حقیقت نگران بود زیرا این اتفاق به این سادگی رخ نمی دهد تنها دلیل خاکستری شدن موهای سر کم شدن تدریجی ملانین موجود در ریشه مو است هیچ اتفاق بیو لوژی نمیتواند رنگدانه ها را از ساقه مو مستقیما حذف کند. اما یک شوک عاطفی یا فیزیکی میتواند باعث ایجاد تعییر در شکل مو شود. بیماری یا استرس می تواند موهای در حال رشد را در فاز ساکن قرار دهد و بعد از گذشت چند ماه میریزد بنابراین اگر موهای مشکی ریخت و موهای سفید باقی ماند باعث میشود که به طور ناگهانی موها خاکستری شود

ادامه مطلب ...

تلاش آی‌بی‌ام برای خنک کردن پردازنده‌ها با آب

پژوهشگران شرکت آی‌بی‌ام می گویند می توان از شبکه ای از لوله های ریز آب برای خنک کردن نسل بعدی تراشه های کامپیوتری استفاده کرد.


دانشمندان مشغول به کار در این موسسه نمونه ای را به نمایش گذاشته اند که در آن چندین لایه لوله های آب "به قطر مو" برای خنک کردن قطعه بکار گرفته شده است.


 

ادامه مطلب ...

دانشمندان می گویند با جراحی مغز می توان سیگاری ها را ترک داد!


دانشمندان موفق به کشف قسمتی از مغز شدند که اعتیاد به نیکوتین سیگار در آن شکل می‌گیرد.دانشمندان می‌گویند با جراحی این قسمت از مغز امکان ترک سیگار ممکن می‌شود.


بررسی‌ها نشان داده که در اثر کشیدن سیگار بخشی از مغز موسوم به «اینسولا» آسیب می‌بیند و با جراحی این قسمت می‌توان نیاز به سیگار کشیدن را در فرد از بین برد.

دکتر آنتوئین بچارا، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در این مورد می‌گوید:« نیاز به کشیدن سیگار مثل چراغی است که می‌توان آن را خاموش کرد.»

به اعتقاد او، با جراحی این قسمت از مغز می‌توان اعتیاد به دیگر مواد مخدر را نیز در فرد از بین برد.
به نقل از سلامت نیوز

شکل ظاهری ادرار و ارتباط آن با سلامت

شکل ظاهری و بوی ادرار ، همچنین تعداد دفعات دفع ادرار می تواند نشانه ای باشد از آنچه در بدن شما در حال وقوع است.

ادرار بی رنگ: دفع ادرار بی رنگ ، شبیه آب ، می تواند به دلیل مصرف بیش از اندازه آب باشد. بعلاوه حمام کردن بیش از اندازه در روز نیز عامل دیگری است ، زیرا مثانه سریعتر پر از مایعات می شود. ادامه مطلب ...

سرطان سینه در مردان در مراحل اولیه تشخیص داده نمی شود

 

به گفته محققان ایتالیایی ، حدود یک درصد افراد مبتلا به سرطان سینه ، مردان هستند اما بیماری آنها فقط زمانی که بیماری بسیار پیشرفته است، تشخیص داده می شود.

ادامه مطلب ...

مرد باردار آمریکایی یک دختر زایید

مرد آمریکایی که پس از ازدواج تصمیم به بارداری گرفته بود، نوزاد خود را که یک دختر است به دنیا آورد.

به گزارش ایسنا، این مرد آمریکایی به نام توماس بیتی که 34 سال دارد، ابتدا دختر بدنیا آمد اما پس از مدتی بدلیل ناهماهنگی‌های جسمی تحت جراحی تغییر جنسیت قرار گرفته و مرد شد.
ادامه مطلب ...