.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

عادت های یک زوج خوشبخت


شاید برخی عادت‌ها در نظر زوج‌های کم تجربه و حتی با تجربه چیز مهمی نباشد با این حال چنانچه پیوسته و با خلوص آنها را به‌کارگیرند، این عادات ستون فقرات روابطی را شکل خواهند داد که...


زندگی سرشار از خوشبختی به راحتی به دست نمی‌آید. زن و مرد برای به دست آوردن آن هر دو باید به یک اندازه وقت و انرژی بگذارند. در زیر توصیه‌هایی برای هر دو ی آنها داریم :


یکدیگر را خوشحال کنید
زوج‌های خوشبخت برای خوشحال کردن هم، خود را وقف یکدیگر می‌کنند. هدف نهایی که همواره روی آن تمرکز می‌کنند خوشحال کردن یکدیگر است نه آنکه موجب ناراحتی یکدیگر شوند. این مسئله خیلی ساده به ‌نظر می‌رسد اما در عمل ممکن است بسیار دشوار باشد. بنابراین سعی کنید فقط به‌مدت یک هفته به‌طورمرتب مراقب هر عملی که انجام می‌دهید یا هر حرفی که می‌زنید، باشید و از خودتان بپرسید: آیا عملی که می‌خواهم انجام دهم یا حرفی که می‌خواهم بزنم موجب خوشحالی همسرم خواهد شد یا اینکه او را ناراحت خواهد کرد؟

برای آنکه به نتیجه برسید، هریک از شما باید 2 لیست تهیه کنید؛ یک لیست در مورد کارهایی که موجب ناراحتی شما می‌شود و لیست دیگر برای نشان دادن کارهایی که دوست دارید همسرتان برای خوشحال‌کردن شما انجام دهد. سپس لیست‌هایتان را با یکدیگر عوض کنید، خواهید فهمید چه کارهایی را باید و نباید انجام می‌دادید.

ادامه مطلب ...

چرا سردرد می‌گیریم؟




اکثر مردم می‌دانند که الکل و سرماخوردگی‌ها می‌توانند موجب بروز سردرد شوند اما آیا می‌دانید چه عوامل دیگری می‌تواند باعث سردرد شود.

به گزارش ایسنا، پزشکان می‌گویند پنج عامل جالب و تاثیر گذار وجود دارند که می‌توانند عامل بروز سردردهای جدی و آزار دهنده باشند در حالی که ممکن است شما هرگز تصور هم نکنید این عوامل باعث سردردتان شده‌اند.

 یکی از این عوامل موثر دندان درد است. اگر به هنگام برخاستن از خواب دچار سردردهای صبحگاهی می‌شوید ممکن است علت آن مشکلات دندانی‌ باشد. کسانی که درخواب دندان قروچه می‌کنند یعنی دندانهای خود را روی هم می‌سایند تقریبا سه برابر بیشتر از دیگران دچار سردرد می‌شوند. در بسیاری از افراد چون دندان قروچه به هنگام خواب رخ می‌دهد، فرد معمولا از آن بی اطلاع است.

اگر دندان قروچه به طور مداوم اتفاق بیافتد حتی می‌تواند موجب بروز درد و کشیدگی در ماهیچه‌های صورت و گردن شود و در نتیجه احتمال سردرد تشدید می‌شد.

ادامه مطلب ...