.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

eRoll ، نسل جدید کتاب خوان های الکترونیکی


با پیشرفت تکنولوژی و رفتم مردم به سمت و سوی دیجیتالیزه شدن کتاب و روزنامه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هر روزه مردمان زیادی به سوی محتوای دیجیتالی کشیده میشوند و هر روز هم بر این تعداد افزوده می شود.

از این رو کتابخوان های الکترونیکی مانند Kindle  از این رو پدید آمدند که مردم بتوانند بسادگی کتاب الکترونیکی را همراه داشته و مطالعه نمایند . اما یکی از مشکلات این کتاب خوان ها سایز آنها است که قابل حمل کردن آن را برای همه اوقات است این مشکل با ساخت eroll  حل شده است .

eroll کتابخوان الکترونیکی ای است با طراحی زیبا و منحصر بفرد که بصورت رول بوده و براحتی کوچک می شود با دکمه های کنترل کننده و سفحه نمایش تاشو . شاید بتوان گفت نسل بعدی کتابخوان های الکترونیکی چیزی نیست جز eroll  !


ادامه مطلب ...

وزیر بهداشت وجود نیترات بالا در آب تهران را تایید کرد

وزیر بهداشت وجود نیترات بالا در آب تهران را تایید کرد/

زنان باردار آب لوله‌کشی نخورند

وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان نیترات آب تهران در برخی نقاط بالاتر از حد استاندارد است گفت: به زنان باردار و کودکان شیرخوار توصیه می‌کنیم از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه نشست معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در پاسخ به مهر در مورد گزارش وزیر نیرو از وضعیت آب تهران گفت: گزارش وزیر نیرو در مورد آب تهران را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ام.

وی افزود: براساس این گزارش میزان نیترات آب در برخی از نقاط تهران بالاتر از استاندارد است که وزارت نیرو تلاش می کند این آب را با آبهایی که نیترات کمتری دارند رقیق کند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برای جلوگیری از عوارض مصرف آب شرب با نیترات بالا به خانمهای باردار و کودکان شیرخوار توصیه می‌کنیم از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند.

دستجردی تاکید کرد: ‌گزارش وزارت نیرو در مورد آب تهران قبلاً به وزارت بهداشت اعلام شده بود.

منبع

نانو چسب جایگزین سرنگ می شود


پژوهشگران استرالیایی با ارائه نوعی نانو چسب ویژه که می تواند جایگزین سرنگ شود تازه ترین دستاورد در عرصه واکسیناسیون پزشکی را معرفی کردند.

سوزن سرنگهای استفاده شده در واکسیناسیون برای بسیاری از افراد به ویژه کودکان دردناک است. به همین علت محققان دانشگاه کوئینزلند سیستم جدیدی را برای تزریق واکسن در بافت پوستی انسان اختراع کرده اند.

این شیوه جدید، نوع چسب ویژه است که می تواند در حدود دو دقیقه مواد لازم برای دفاع از ارگانیسم درمقابل حملات خارجی ویروسها را به پوست تزریق کند.

ادامه مطلب ...

چه خمیر دندانی بخریم


شما مشتری کدام خمیردندان هستید؟ دنیای طعم‌دار و خمیری خمیردندان‌ها این روزها بسیار شلوغ است و آدم را برای خرید یک خمیر دندان مناسب سر در گم می‌کند. این مطلب را بخوانید تا خمیر دندانی بخرید که علاوه بر اینکه طعم و رنگ دلخواه شما را دارد، قادر است از پوسیدگی دندان‌های شما نیز پیشگیری کند.



ادامه مطلب ...

با فلفل قرمز لاغر شوید


شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می‌روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تاثیری در کاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود. فلفل تند، خواص دارویی بسیاری دارد وبه همین خاطر امروزه استفاده از این ادویه دراکثر غذاها باب شده است.

ادامه مطلب ...

مصرف امگا3 موجب بهبود التهاب مفصلی می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف امگا 3 برای سلامت مفاصل مؤثر است و مصرف آن موجب بهبودی بیماری‌هایی مثل آرتریت و التهاب مفصلی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز،سعید حسینی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مصرف امگا 3 برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است و تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که ماهی بیشتری مصرف می‌کنند، از نظر بیماری‌های قلبی و عروقی وضعیت بهتری دارند.

وی گفت: برخی تحقیقات نشان داده شده که مصرف امگا 3 خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها مانند سرطان پروستات و سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: مصرف امگا 3 در مادران باردار اثر مطلوبی در رشد جنین دارد. به همین دلیل برای نوزدانی که از شیر خشک استفاده می‌کنند در ترکیبات شیر آنها از امگا 3 هم استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف امگا3 و به کاهش اضطراب و افسردگی نیز کمک می‌کند و مصرف آن در کودکانی که بیش فعال هستند، مؤثر است.

وی گفت: در افراد مبتلا به آلزایمر ماده‌ای به نام LR11 در مغز کاهش می‌یابد که با کاهش آن، پلاک‌های آمیلوئیدی در مغز افزایش یافته و به سلول‌های مغزی آسیب می‌رسد و منجر به آلزایمر می‌شود اما مصرف امگا 3 جلوی کاهش ماده LR11 را می‌گیرد و حتی می‌تواند آن را افزایش دهد.  

منبع

ماسک های میوه تنها به طور موقت رطوبت پوست را فراهم می آورد


یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت:« :«انواع ماسک ها چه شیمیایی و چه میوه ای به دلیل ایجاد حساسیت و ناراحتی های پوستی توصیه نمی شود تنها باعث رطوبت موقت شده و تأثیر به سزایی ندارند.»


دکتر حسن اعتمادزاده در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری«سلامت نیوز»اظهار داشت:« سطح پوست مکانیزم دفاعی دارد و مواد به سختی می توانند از راه پوست نفوذ و آنرا تحت تأثیر قرار دهند و به همین دلیل استفاده درست از ماسک های میوه تنها ش مرطوب شدن پوست می شود.»
وی افزود:«ماسک های میوه می توانند حساسیت زا باشند و در صورت استفاده نادرست و تست نکردن باعث ناراحتی های پوستی می شوند.»

ادامه مطلب ...