.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

ردیابی خودرو با پیام کوتاه


متخصصان یک شرکت ایرانی موفق به ساخت سیستم ردیاب خودرو با استفاده از فناوری پیام کوتاه شدند. 

 
احمد رشیدی مدیر فروش شرکت "ریز سازگان تکین" با اشاره به ویژگی های این دستگاه ردیاب که تلفیقی از تکنولوژی GSM و سیستم GPS است به خبرنگار موبنا گفت: این دستگاه روی خودرو نصب شده و اطلاعات مکانی خودرو را از طریق سیستم ماهواره ای GPS دریافت می کند .
ادامه مطلب ...

Internet Map connections

نقشه اینترنت: 

برای دیدن کامل نقشه اینترنت سایت زیر را ببینید: 

Internet Map

 

جنایتی تکان دهنده در قزوین

در پی یک جنایت تلخ و تکاندهنده در یک جاده روستایی در قزوین،گریز از دست مرد شیطان صفت، دختران دانشجو را غریبانه به کام مرگ کشاند.
  
به گزارش فارس نیت شیطانی راننده سمند برای ربودن سه دختر دانشجو و سوءاستفاده از آنان، به جنایتی فجیع و تکاندهنده انجامید.
ماجرای این حادثه تکان دهنده هنگامی به وقوع پیوست که عصر سه شنبه، بیست و دوم آبانماه، سه دانشجوی دختر غیر بومی دانشگاه اسلامی کار که سرگرم تحصیل در این واحد دانشگاهی در شهرستان البرز بودند با پایان یافتن کلاس درسشان برای عزیمت به محل سکونت خود در تهران، به قزوین آمده و در میدان ولی عصر سوار یک دستگاه خودروی سمند شخصی که راننده نسبتاً جوانی هدایت آن را بر عهده داشت، شدند. 

ادامه مطلب ...

راست مغزی و چپ مغزی

ا کنون راست دستی و چپ دستی را شنیده بودید اما فکر نمی کنم مفهوم راست مغزی و چپ مغزی را تا امروز می دانستید. بر اثر تمرینات و فعالیتهایی که از ابتدای دوره طفولیت تا این لحظه انجام داده اید یکی از طرفین مغز شما بیشتر از سمت دیگر آن رشد کرده است. با مطالعه این مقاله می توانید با فهمیدن اینکه راست مغز یا چپ مغز هستید به تمایلات و توانایی های ذاتی خودتان پی ببرید.
برای تست راست مغز بودن یا چپ مغز بودن به تصویر رقاص خیره شوید. به نظر شما این رقاص در جهت عقربه های ساعت می چرخد یا بر خلاف آن؟

ادامه مطلب ...

موش ها با اقوام نزدیک خود ازدواج نمی کنند



محققان می گویند موش ها با بهره گیری از قابلیت های خاص حس بویایی خود می توانند نزدیکان خود را شناسایی کنند و از تماس جنسی با آنها خود داری می کنند.

به گزارش سرویس علمی-آموزشی خبرگزاری انتخاب به نقل از یورک آلرت، این توانایی موش ها در تشخیص نزدیکان خود و اجتناب از انتخاب جفت از میان آنها ریشه در ژن های آنان دارد، به نحوی که موش ها با تشخیص انواع خاصی از مولکول های پروتئینی که در ادرار انها یافت می شود به خوبی می توانند نزدیکان خود را از دیگران تشخیص دهند.

به طور معمول موش ها در ادرار خود انواع خاصی از مولکول های پروتئینی را دفع می کنند که به نظر می رسد کارکردهای خاصی داشته باشند. این نوع پروتئین ها از تنوع زیادی برخوردارند و همین ویژگی به موش ها کمک می کند تا نزدیکان خود را از بین تعداد زیادی موش هایی که در یک منطقه زندگی می کنند شناسایی کنند.


خبرگزاری انتخاب

تصویر: احمدی نژاد 30 سال پیش

 

برای اولین بار بوسیله شهروند امروز عکس رئیس جمهور در 30 سال پیش در محضر امام (ره) انتشار یافت.

به نقل از :فردا