.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

چند تا جمله جالب


· طبق قانونی در هنگ کنگ زنانی که شوهرشان به آنها خیانت می کنند حق دارند مرد را بکشند ولی این کار باید با دست خالی انجام شود.



ادامه مطلب ...

عکس از پلنگهای نژاد پرشین



این هم یه مادر و دختر از نوع پلنگ ایرانی که نسلشان رو به انقراضه و از گونه های در معرض خطر شناسایی شده اند .

این عکس  توسط عکاسان گروه خبری Getty Images در باغ وحشی در غرب فرانسه گرفته شده. توله این پلنگ "شیراز" نام دارد و در تاریخ July 6, 2008 به دنیا آمده. این مادر و دختر از معدود پلنگهای پرشین در سطح دنیا هستند.


به نقل از سایت

خودروی مخصوص بانوان ایرانی

ایران خودرو از رونمایی از خودروی "سمند سایانا"در آینده ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار خودروی مخصوص بانوان ایرانی هم در سال آینده وارد بازار می شود.
وحید نجفی رئیس کل اداره خودروهای سفارشی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که احتمالا خودروهای مخصوص بانوان ایرانی همزمان با روز زن در سال آینده وارد بازار می شود، گفت: ایران خودرو در پی ارائه درخواستهایی این برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

خبر در سایت هموطن سلام

غذاهای مناسب برای تقویت یادگیری در هر سن

هر چند استفاده از غذاهای مغذی موجب تقویت یادگیری و ادراک می شود اما بسیاری از مردم نمی دانند که هر غذایی برای چه دوره ای این اثر بخشی را دارد.

ادامه مطلب ...

نام محله‌های قدیمی تهران

سید خندان
سید خندان نام ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران بوده است. سیدخندان پیرمردی دانا بوده که پیش گویی‌های او زبانزده مردم در سی یا چهل سال پیش بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به این پیرمرد بوده است.
فرمانیه
در گذشته املاک زمینهای این منطقه  متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما  فروخته شده است.

ادامه مطلب ...