.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

کشف کودکی دو ساله با ضریب هوشی برابر هوش انیشتین و هاوکینگ


انجمن منسا عضویت اسکار ریگلی دو ساله با ضریب هوشی 160، هوشی برابر هوش انیشتین و استفان هاوکینگ را در این انجمن به عنوان یکی از جوانترین اعضا تایید کرده است.

کودکی دو ساله به نام اسکار ریگلی به عنوان جوانترین عضو انجمن منسا، قدیمی ترین، بزرگترین و مشهورترین انجمن برای افراد با ضریب هوش بالا انتخاب شد. سطح IQ در این کودک با ضریب هوشی آلبرت انیشتین و استفان هاوکینگ برابری می کند.

مقامات مرکز کودکان نابغه اعلام کردند IQ اسکار دو ساله حداقل 160 است. امتیاز وی در آزماشیهای هوش استنفورد-باینت "خارج از چارچوب" اعلام شد زیرا این تست نمی تواند امتیازی بالاتر از 160 را برای شرح میزان هوش افراد ارائه کند.

ادامه مطلب ...

افسانه ارتباط شکلات و جوش واقعیت ندارد!


محققان آمریکایی دریافتند افسانه ای که براساس آن خوردن شکلات منجر به ایجاد جوشهای پوستی می شود حقیقت ندارد.

70 درصد از جوانان و نوجوانان فکر می کنند که خوردن شکلات سبب بروز جوش پوستی می شود. این درحالی است که محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آتلانتا در مقاله ای که در ژورنال علمی انجمن پزشکی آمریکا منتشر کردند نشان دادند که جوشهای پوستی در اثر مصرف غذاهای خاص مثل شکلات ایجاد نمی شوند.

ادامه مطلب ...

قد ایرانیها کوتاه شده است!


نتایج تحقیقات متخصصان غدد و متابولیسم کشور نشان می دهد که رشد قد ایرانیها در سالهای اخیر تا حدودی متوقف شده که این مسئله می تواند ناشی از مسائل ژنتیکی و سوء تغذیه و همچنین حذف مواد لبنی از برنامه غذایی باشد.

متخصصین تغذیه و رشد از "ارثی بودن" و "ژنتیک" به عنوان دو عامل مهم در افزایش قد ایرانیها نام می برند و معتقدند که 80 درصد افزایش یا کاهش قد مربوط به این دو عامل است و 20 درصد نیز ناشی از نحوه تغذیه است.

دکتر فریدون عزیزی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم درباره افزایش یا کاهش قد ایرانیها طی سالهای اخیر اظهار داشت: "رشد قد کودکان ایرانی در مقایسه با جوامع پیشرفته 5 تا 10 سانتیمتر پایین ‌تر است و این امر نقصانی است که جوامع در حال توسعه نسبت به کشورهای پیشرفته دارند و مهمترین دلیل آن نیز تفاوت در نوع تغذیه است."

ادامه مطلب ...

مصرف 3 فنجان چای در روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

متخصصان اعلام کردند: مصرف سه فنجان چای در روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.


 محققان در یک پژوهش جدید دریافتند: مصرف حداقل سه فنجان چای در هر روز خطر بروز دیابت را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.

در این پژوهش، محققان روی بیش از 40 هزار نفر مطالعه کردند. این افراد از لحاظ مصرف چای مدت 10 سال تحت نظر و کنترل بودند. پس از تجزیه و تحلیل‌های علمی، محققان کشف کردند: تمام انواع چای‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا 42 درصد کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

چرا موها می ریزند؟ قابل توجه خانمهای کارمند!


ریزش موها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد ولی از مهمترین دلایل این امر،کم خونی،استرس و مصرف داروهای خاص است.

از جمله دلایل ممکن ریزش مو که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:
1-    کم خونی: کمبود آهن و به طبع آن کمبود سلولهای قرمز خون منجر به ریزش مو خواهد شد. زیرا این ارگان برای حفظ سلامت فولیکول مو لازم و ضروری است. مکمل های آهن به همراه ویتامین c که به جذب آهن کمک می کند برای رفع این کمبود موثر است.
2-    داروهای خاص: داروهای ضد افسردگی، داروهای ادرار آور و سایر داروهای درمانی می تواند باعث ریزش مو شود. برای رفع این مشکل می توانید مقدار مصرف دارو را تغییر داده و یا با مشورت پزشک از داروهای جایگزین استفاده کنید.

ادامه مطلب ...