.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

تا چند سال دیگر برای همیشه با طاسی خداحافظی کنید


دانشمندان توانستند با استفاده از سلول‌های بنیادی قدم‌های تازه‌ای برای درمان ریزش موی سر بردارند.

به گزارش سلامت نیوز طاسی سر یکی از مشکلاتی است که قرن‌هاست مردان را در سنین میانسالی به خود دچار می‌کند، اما اکنون دانشمندان دانشگاه تکنولوژی برلین توانستند برای اولین بار فولیکول‌های موی مصنوعی را با استفاده از سلول‌های بنیادی پرورش دهند.
البته این فولیکول‌ها از سلول‌های حیوانات تهیه شده و اندکی از اندازه طبیعی کوچک‌تر هستند، اما این تیم امیدوار است بتواند تا سال آینده با استفاده از سلول‌های بنیادی موهای انسان را رشد دهد.

ادامه مطلب ...

چگونه موهای زیبا داشته باشیم؟

موهای زیبا نیازمند یک رژیم غذایی سر شار از پروتئین است . سعی کنید در رژیم غذایی خود از پروتیئن ها حیوانی وگیاهی ولبنیات بهره ببرید


به گزارش سلامت نیوز دکتر مریم ملکی  متخصص پوست و مو برای داشتن موهایی زیبا موارد زیر را پیشنهاد میدهد :

چهارده نکته اساسی

.هرگز موهایتان را بیش از حد نشویید .یک بار شستشو برای تمام انواع موها وبرای زدودن چربی وکثیفی از روی موها کافی است.
استفاده از محصولات مثل ژل ،موس وکرم های مو ،درخشندگی مو راازبین می برد وموهارا کدر می کند .
. استفاده از انواع نرم کنندها و آب رسان ها بعد از شامپو برای مو ضروری است .اما به خاطر داشته باشید که نرم کننده را فقط به ساقه مو بمالید نه به ریشه مو .

ادامه مطلب ...

زنان 2 تا 5 سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند


عوامل فردی و اجتماعی زیادی منجر به بیماری و مرگ و میر می‌شوند که کنترل این عوامل، در افزایش شاخص امید زندگی در بدو تولد نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر اردشیر خسروی رئیس گروه فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از عوامل فردی که شاخص امید زندگی در بدو تولد را کاهش می‌دهد می‌توان به استعمال دخانیات، مواد مخدر و عواملی مانند چاقی، فشارخون بالا، عدم تحرک و بیماری‌های قلبی و عروقی نام برد.
وی ادامه داد: کنترل و مقابله با بیماری‌های مربوط به شیرخواران و نوزادان مانند بیماری‌های حاد مربوط به نوزادان و بیماری‌های ژنتیکی در سال‌های نخست عمرشان، می‌تواند از عوامل اصلی افزایش شاخص امید زندگی باشد.

ادامه مطلب ...

ضرورت استفاده از ضد آفتاب

سرطان پوست ، روز به روز سیطره خود را بر جامعه بشری افزایش می دهد و با یاری نور آفتاب ، افراد بیشتری را به دام خود می کشاند . این بیماری ، از جمله سرطان هایی است که بیشترین شتاب را در میزان رشد سالانه دارد . هر سال که می گذرد شیوع این معضل پزشکی بیشتر می شود

به گزارش سلامت نیوز مصرف روزانه ضد آفتاب شما را در برابر ملانوم محافظت می کند.
مطالعات جدید نشان می دهد که استفاده از کرم های ضد  آفتاب به صورت روزانه و در نواحی سر و گردن و بازوها و دستها احتمال ابتلا به ملانوم را تا نصف کاهش می دهد.
 پژوهشگران استرالیایی بیش از 1600 نفر را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه با به کار بردن کرم های ضد آفتاب روزانه در نواحی سر و گردن و دست و پا به مدت 5 سال بین سالهای 1992 تا 1996 و دیگر گروه فقط استفاده معمولی از ضد آفتاب می کردند. در طی این دوره فقط 11 نفر از 22 نفر دچار این بیماری پوستی شدند.
ادامه مطلب ...

زوج‌های خوش قیافه، فرزند دختر را ترجیح می‌دهند

سلامت نیوز: روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که صاحب فرزند دختر شوند.


به گزارش  ایسنا، ساتوشی کانازاوا ـ روانشناس دانشکده لندن ـ در مقاله جدید خود ادعا کرده است که زیبایی ظاهری یک عامل پیشگویی کننده قوی‌تر از توان تولیدمثلی زنان نسبت به مردان است.

دکتر کانازاوا در بررسی‌های خود روی 17 هزار نوزاد که در سال 1958 در انگلیس به دنیا آمده بودند، آزمایش کرده و زندگی این افراد را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش و برسی قرار داد. کانازاوا این افراد را در گروه‌های سنی مختلف تا بزرگسالی تحت مطالعه داشت.

به گزارش روزنامه‌ کوریر میل، وی دریافت: زوج‌هایی که خوش قیافه نیستند، بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.

این روانشناس ژاپنی در انگلیس معتقد است که این روند می‌تواند با ارزش نسبی جذابیت در زن و مرد تحت تاثیر قرار بگیرد.

این یافته در مجله «علوم تولید مثلی» چاپ شده است.

منبع

چگونه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم؟

محققان طی یک بررسی بر روی متابولیسم بدن ،خواب و استرس ،زمان‌هایی که بدن در برابر خستگی آسیب پذیر می‌شود را تعیین کردند و یک برنامه‌ کلی برای مقابله خستگی ارائه دادند.

به گزارش سلامت نیوز با رعایت کردن نکات زیر میتوانید در طول روز پرانرژی تر ظاهر شده و از بروز خستگی های شدید جلوگیری کنید.
این نکات عبارتند از :
1)    کی از خواب برخیزیم؟
به جای آن که صبح بیش از حد در رختخواب بمانید، بیدار شوید و یک دوش بگیرید. این کار به چرخه ی شبانه روزی بدن کمک می کند که با دوره ی 24 ساعته ی روز منطبق شود. در غیاب نور، چرخه ی بیداری تمایل به تاخیر انداختن بیداری به مدت 12 دقیقه و کار کردن در یک دوره ی 24.2 ساعتی را دارا می باشد. هر چند دانشمندان دلیل این تمایل را نیافته‌اند، اما می توان به هم ریختن این چرخه را طی روزهای متوالی دلیلی برای خستگی عنوان کرد.
به منظور حفظ چرخه ی استاندارد 24 ساعته ی روزانه و بیدار شدن به موقع، اولین 30 دقیقه برنامه ی روزانه ی خود را به کارهای سبک اختصاص دهید. حتی در روزهای تعطیل نیز این شیوه ی برنامه ریزی را اعمال کنید.

ادامه مطلب ...