.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

عوامل موثر در کاهش تشعشعات موبایل

مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار با تشریح عوامل موثر در کاهش تشعشعات موبایل گفت: کاربران باید هنگامی که قدرت سیگنال آنتن دهی ضعیف است موبایل خود را خاموش کنند و یا مکان مناسبتری را برای برقراری مکالمه پیدا کنند.

گوشی مرغوب بخرید

سید حسن سید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه برای کاهش پرتوگیری، افراد هنگام خرید گوشی، میزان SAR (نرخ جذب ویژه) مستند شده آن را از فروشنده درخواست کنند، اظهار داشت: میزان SAR گوشی حتما باید کمتر از دو وات بر کیلوگرم در مدت 6 ثانیه باشد و این مقدار هرچه کمتر باشد آسیب های احتمالی کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان SAR مرغوبترین گوشی های همراه در حدود 10 درصد حد آستانه استاندارد یا کمتر از آن است، خاطرنشان کرد: اثرات بیولوژیکی برگشت ناپذیر، در SAR های بالاتر از 4 وات بر کیلوگرم در مدت 6 ثانیه ظاهر می شود.

ادامه مطلب ...

لباس کودکان را در تابستان کم نکنید!


یک متخصص پوست و مو و زیبایی گفت:« بسیاری از والدین به اشتباه لباس کودکان را کم و بدن آنها را در معرض اشعه آفتاب قرار می‌دهد.»

دکتر حسن اعتمادزاده در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری«سلامت نیوز»اظهار داشت:«مهمترین عامل و تأثیر گذار بر روی پوست و در فصل تابستان، نورخورشید و گرمای حاصل از آن است که به دنبال آن تعرق و از دست رفتن آب بدن را به همراه دارد.»
وی افزود:«با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نورخورشید در ساعات گرم روز یعنی از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر می‌توان از اثرات کوتاه مدت آفتاب سوختگی در فصل تابستان جلوگیری کرد.»
ادامه مطلب ...

اگر روی لپ‌تاپ آب ریخت، چه کار کنیم؟

این اتفاق که بخصوص برای لپ‌تاپ‌ها به وفور روی می‌دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران‌قیمت و باارزش منجر می‌شود.


اما با چند اقدام ساده و در عین حال سریع، می‌توان از افزایش ابعاد این فاجعه جلوگیری کرد.

1

ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی بیفتد که در حد یک فاجعه، زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این اتفاقات ریختن آب یا چای یا نوشیدنی‌های دیگر روی لپ‌تاپ یا دیگر تجهیزات الکترونیکی شماست. کارشناسان گیزمودو سعی کرده‌اند بهترین اقدامات اضطراری را در چنین شرایطی پیشنهاد بدهند:

 

1- سریع باشید


بله، ممکن است شما اشتباه کرده باشید. شما همین الان نوشیدنی خود را روی لپ‌تاپ گران‌قیمت خود ریخته‌اید. ما هم احساس شما را درک می‌کنیم، اما الان زمان نشستن و افسوس خوردن نیست. هر ثانیه‌ای که از دست بدهید، رطوبت به داخل تجهیزات لپ‌تاپ نفوذ می‌کند و ممکن است باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. پس سریع باشید.

 


ادامه مطلب ...

چگونه از زلزله جان سالم به در ببریم

گزارشی کاربردی از راهکارهایی که می توانند در هنگام وقوع زمین لرزه در حفظ جان انسانها بسیار تاثیر گذار باشند منتشر شده است.
داشتن کمی اطلاعات و اعمال کمی اقدامات احتیاطی می تواند به اندازه ای شگفت انگیز شانس نجات شما را از زمین لرزه و یا هر نوع دیگری از حوادث افزایش دهد. نکات کلیدی در این زمینه آموزش و آمادگی به موقع است. راهکارهای ایمنی برای زمین لرزه شما را به یک متخصص تبدیل نمی کند اما با این حال دانستن آنها در هنگام وقوع زلزله می تواند برای شما تفاوتی به ارزش یک زندگی داشته باشد. سایت Geology این موارد را مورد تاکید قرار داده است.

قبل از وقوع زلزله

بیاموزید چگونه در هنگام حرکت زمین خود را نجات دهید. اکثر زمین لرزه ها بیشتر از چند ثانیه به طول می انجامند و در این مدت زمان دانستن اینکه چه کارهایی باید انجام دهید بسیار اهمیت دارد.


ادامه مطلب ...

اگر خوب بخوابید، 100 سال عمر می‌کنید


یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید تا سن 100 سالگی عمر کنید، 10 ساعت در شب بخوابید.

خواب یک فاکتور بسیار مهم در جوان و زنده کردن بدن و فعال سازی سیستم ایمنی بدن است.

در این پژوهش محققان دریافته‌اند: کسانی که به سن 100 سالگی می‌رسند سه برابر بیشتر از دیگران دست کم 10 ساعت خواب شبانه دارند.

در این تحقیق اطلاعاتی که مربوط به یک پژوهش گسترده چینی در سال 2005 بوده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این پژوهش شامل 15 هزار و 638 فرد بالغ در گروه سنی 65 سال به بالا و 3 هزار و 927 فرد 90 تا 99 ساله و 2 هزار و 794 نفر 100 سال به بالا بوده است.

ادامه مطلب ...

علائم ویژه افراد تحت استرس شدید


استرس و اضطراب گاه و بی گاه از مضرات زندگی مدرن امروزی است. اما افرادی که دارای استرس دائم و مزمن هستند و به دلیل نوع شغل و یا سبک زندگی مدام تحت تاثیر هورمون استرس می باشند، علائم ویژه ای از خود بروز می دهند.


به گزارش سلامت نیوز ، از جمله این علائم عبارتند از 1- سردرد های آخر هفته: کاهش ناگهانی استرس باعث سردردهای میگرنی می شود.

2- گرفتگی های عضلانی وحشتناک در دوران قاعدگی: زنانی که تحت استرس های مزمن هستند دوبرابر زنان دیگر دچار این عارضه می شوند و این امر به دلیل عدم توازن هورمونی اتفاق می افتد.

ادامه مطلب ...