.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

افزایش استفاده از مواد مخدر شیشه برای لاغری زنان!


یک آسیب شناس اجتماعی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از مواد مخدر شیشه برای لاغری زنان در باشگاههای بدنسازی و آرایشگاهها افزایش پیدا کرده است.

دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که انواع مواد روان گردان شیشه، توزیع کنندگان آنها وحتی مراکز تولید شان مورد شناسایی و مبارزه نیروهای انتظامی و قضایی قرار گرفته است اما هم اکنون با تبلیغات فریبنده نسبت به عرضه این مواد اقدام می شود.

تقویت عضلات ، آماده سازی بدن برای پذیرش انواع ورزشهای مناسب برای بدنسازی، ایجاد انرژی و مقابله با چین و چروک پوست و...از جمله تبلیغات کاذب و فرینده ای هستند که توسط سوداگران مرگ در آرایشگاهها و سالنهای بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: با مطرح کردن تبلیغات کاذب سوداگران مرگ در سالنهای بدنسازی و آرایشی به دنبال طعمه می گردند که زنان نیز در اکثر موارد گرفتار این تبلیغات می شوند.

مواد مخدرشیشه باعث تضعیف بافت عضلانی ، اختلال در سیستم عصبی و مغزی و از بین رفتن قدرت  تشخیص جوانان می شود




ادامه مطلب ...

برای اولین بار یک زن وارد کابینه عربستان سعودی شد

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی کابینه خود را ترمیم کرده و برای اولین بار یک زن را وارد کابینه کرده است.

پادشاه سعودی همچنین دو شخصیت پر قدرت مذهبی را برکنار کرده است.

وزیر آموزش و پرورش جدید عربستان، شاهزاده فیصل بن عبدالله، داماد ملک عبدالله است و خانم نوره الفیض، سمت معاون وزیر آموزش و پرورش در امور زنان را عهده دار می شود.

ادامه مطلب ...

10 فایده موثر عشق و علاقه


کاهش فشار خون، کاهش میزان ابتلا به سرما خوردگی، کاهش استرس و ... تنها شروع این بهره وری از عشق است. عشق و سلامتی به طرز عجیبی از هم متاثر می شوند.


به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،انسانها برای برقراری ارتباط مخابره می کنند و زمانی که به برقرارری ارتباطی معقول و دوست داشتنی موفق می شوند، پاداش و بهره ای سترگ و عظیم را برای خود به ارمغان می آورند. البته هیچ مدرک  و شاهدی در رابطه با تاثیر مثبت عشق های تازه و پر تنش و حرارت اولیه ، بر سلامتی مشاهده نشده است. افرادی که عاشق می شوند مدعی تجربه احساس جذاب ، جالب و پرتکاپو به طور همزمان هستند. اینها همگی می تواند منبعی از استرس باشد. در حالیکه عشق ثابت  و متعادل و عمیق می تواند تاثیر مثبت بر سلامتی فرد داشته باشد. جالب است بدانید که افرادی که دارای ارتباط بلند مدت  و خشنود کننده هستند در سنجش ها و معاینات بالینی امتیاز بیشتری کسب کرده اند. رمز این ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراری ارتباط با دیگران، دریافت احترام، احساس با ارزشی و احساس تعلق داشتن است.

و اما 10 فایده موثر ارتباط عاشقانه

1-    نیاز کمتر برای مراجعه به پزشک : یکی از فرضیه های توجیهی برای این مزیت این است که افرادی که دارای ارتباط خوب با یکدیگر هستند بهتر از خود مراقبت می کنند. بهترین دوستان شما به شما انگیزه حفظ رژیم غذایی سالم را می دهند.

ادامه مطلب ...

تولد کودک پسری با 24 انگشت،اما کاملا طبیعی!



این کودک که متولد ایالت کالیفرنیا است با 6 انگشت در هر دست و 6 انگشت در هر پا متولد شد.

از نظر متخصصان داشتن انگشت اضافی که به اندازه کافی توسعه نیافته و بیشتر شبیه یک زایده می باشد امر چندان عجیبی نیست. اما این انگشتان اضافی این نوزاد کاملا طبیعی و مشابه سایر انگشتان وی است . چنین خلقتی بسیار نادر است و بیشتر از آنکه امری نگران کننده به نظر رسد می تواند جالب و شگفت انگیز باشد.

 مسلما توانایی این افراد در بعضی امور(نواختن پیانو و یا گیتار) نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.


لینک خبر در BBC

جاسبی: می دانید اگر دانشگاه آزاد نبود چه می شد؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع فارغ التحصیلان رشته حقوق این دانشگاه با طرح این پرسش که "می دانید اگر دانشگاه آزاد نبود چه می شد؟" گفت: بررسی کرده ام؛ اگر فقط 10 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه به خارج می رفتند 60 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد.
 عبدالله جاسبی افزود: و این هزینه سوای هزینه سنگین ناشی از مشکلات روحی، روانی، اجتماعی و غیره ایست که برای 90 درصد دیگر جوانان علاقه مند کسب علم است.

وی دانشگاه آزاد را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب 165 هزار دانشجو در کشور وجود داشت که الان با فرض دو برابر شدن جمعیت باید این تعداد به 340 هزار نفر می رسید در حالی که امروز 3 میلیون دانشجو داریم.
جاسبی تعداد اعضای هیئت علمی آموزش عالی کشور را نسبت به قبل از انقلاب 10 برابر عنوان کرد و افزود: سطح آموزش نیز پایین نیامده است بلکه قابل مقایسه با دانشگاه های بزرگ دنیاست.


ادامه خبررا بخوانید

۱۰ چهره برتر فناوری جهان در سال ۲۰۰۸

بر اساس یک بررسی توسط مجله پی سی ورلد ده چهره برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان در سال 2008 به این شرح شناخته شدند. در لیست ذیل بر خلاف عرف به اسامی و ذکر مشخصات کوتاهی از این ده نفر از آخر به اول پرداخته شده است.


۱۰ - جیسون کیلار ( مدیرعامل Hulu )




مدیریت و راه اندازی یک وب سایت بر پایه محتوای ویدیوی با وجود غول های همچون NBC universal و یاNews Corp دردسر فراوانی دارد ولی تاسیس Hulu در سال ۲۰۰۸ تاثیرگذار بود این وب سایت به قدری قدرتمند و تاثیر گذار بود تا جای که باعث شد گوگل به فکر مدل تجاری جدیدی برای یوتیوب باشد خصوصآ در زمینه نمایش شوهای آنلاین .
کیلار از شرکت آمازون به Hulu پیوست.کام اسکور تخمین می زند ۲۴ میلیون کاربر یکتا ۲۳۵ میلیون ویدیو را در ماه از Hulu تماشا می کنند البته این مقدار تنها ۱/۷ % از بازار ویدیوهای آنلاین هست که یوتیوب به تنهای سهمی ۴۰ % از این بازار دارد. البته همین مقدار هم Hulu رو به ششمین وب سایت بزرگ ویدیو در وب تبدیل کرده چیزی که باعث می شود تا با چشمان باز کارهای آقای کیلار را تعقیب کنیم.


ادامه مطلب ...

تولید کوچکترین چاپگر جهان

شرکت PlanOn که به تازگی به خاطر ابداع اسکنر قابل حمل خودکار مانند خود مورد استقبال و تشویق قرار گرفته بود موفق به تولید کوچکترین چاپگر قابل حمل جهان شد.

به گزارش مهر، باریک ترین و کوچکترین چاپگر کامل جهان توسط شرکت PlanOn و در ابعاد 2.5 سانتیمتر در 27 سانتیمتر تولید شده است. این چاپگر که توانایی چاپ بر روی یک صفحه کامل را خواهد داشت با نام PrintStik و با قیمت 300 دلار ارائه شده است.

این چاپگر 680 گرمی به پورت یو اس بی 2.0 مجهز بوده و توانایی اتصال از طریق بلوتوث را نیز خواهد داشت. در این صورت بدون نیاز به اتصال به کابلی خاص از تجهیزاتی مانند گوشی های هوشمند و یا لپ تاپها تصاویر مورد نظر را دریافت کرده و چاپ می کند.
 
 

PrintStik با استفاده از سیستم حرارتی مخصوص این شرکت توانایی چاپ سه برگ در دقیقه را داشته و از یک مخزن 20 تایی کاغذهای حرارتی نیز برخوردار است.
 
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، تنها مشکلی که می تواند استفاده از این چاپگر منحصر به فرد را با محدودیت مواجه سازد قیمت بالای مخازن کاغذ آن است که برای هر بار تعویض 25 دلار اعلام شده است.
منبع