.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

با مصرف کلسیم، اشتهای خود را کاهش دهید

متخصصان تغذیه اعلام کردند: با مصرف یک ویتامین و یک ماده معدنی می‌توانید به غذاهای وسوسه‌انگیز "نه" بگویید و اشتهای خود را کاهش دهید.


محققان می‌گویند؛ اگر کلسیم و مکمل‌های ویتامین D را به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید هوس خوردن در شما کاهش می‌یابد و قدرت پیدا می‌کنید که در برابر خوراکی‌های هوس انگیز خود را کنترل کنید.

ادامه مطلب ...

بدون گوشت هم می شود زندگی کرد، چه بسا بهتر از قبل



وعده های غذایی بدون گوشت معمولا گرایش به سمت سبزیجات ، غلات و حبوبات دارد و از نظر سنجش کیفی و مزایای سلامتی نیز در اولویت می باشد.


به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»،رژیم غذایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم که استفاده کنید باید شامل میوه جات و سبزیجات ، غلات و حبوبات  ، سرشار از فیبر ، ویتامین و مواد مغذی دیگری باشد که مصرف آنها و گرایش به سمت آنها موجب کاهش کالری مصرفی ، کاهش وزن و دریافت مواد مغذی سودمندتری می شود.

به گزارش موسسه سرطان مصرف 114 گرم گوشت قرمز در روز احتمال مرگ و میر را به هر دلیل به میزان 30 درصد افزایش می دهد. البته باید گفت که گوشت ماکیان و ماهی کمتر خطر مرگ را بهمراه دارد.

ادامه مطلب ...

رنگ خودکار و صفحه مورد مطالعه را متناسب با هم انتخاب کنید


یک متخصص چشم توصیه کرد: در هنگام مطالعه هر 15 تا 20 دقیقه با نگاه کردن به مکانهای دور به عضلات انطباقی چشم استراحت دهید.

دکتر مسعود رضا معنویت در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: در زمان استفاده از چراغ مطالعه، نور نباید از مقابل بتابد و همچنین جهت نور به سمتی نباشد که برای محل مطالعه سایه ایجاد کند؛ به طوری که اگر فرد راست دست است نور به سمت چپ و اگر چپ دست است نور از طرف راست بتابد.

وی افزود: نور لامپ نباید بسیار شدید باشد و نور لامپهای معمولی جهت مطالعه کافی و مناسب است.

ادامه مطلب ...

شوهران زنان باهوش، عمر طولانی‌تری دارند


دانشمندان سوئدی در یک تحقیق عجیب دریافته‌اند: مردانی که شوهران زنان باهوش می‌شوند عمر طولانی‌تری دارند.

این پژوهشگران دریافته‌اند که در مردان عمر طولانی‌تر و برخورداری از سلامت مطلوب در واقع ارتباطی به سطح تحصیلات آنها ندارد بلکه رابطه مستقیم با میزان تحصیلات و آگاهی و هوش همسران آنها دارد.

محققان می‌گویند؛ با وجودی که دختران تصور می‌کنند هوش و ذکاوت آنها به اندازه زیبایی ظاهر در انتخابشان به عنوان شریک زندگی از سوی مردها نقشی ندارد اما باید گفت این تصور صحیح نیست.

ادامه مطلب ...

خواب ظهر از خستگی‌زدایی بیشتری برخوردار است


یک روانپزشک گفت: میزان خستگی‌زدایی خواب ظهر بیشتر از خواب شبانه است، به گونه‌ای که خواب ظهر نیم ساعته که معمولاً در کشورهای شرقی مرسوم است، می تواند به اندازه تمام ساعت خواب شبانه به انسان انرژی دهد.

ابوالفضل قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا- منطقه زنجان، بهداشت نامناسب خواب را از عمده ترین عوامل مؤثر در اختلالات خواب دانست و ابراز کرد: عدم رعایت اصول اولیه خواب نظیر عدم خوابیدن به موقع در هنگام شب و بیداری به وقت مناسب در صبح، موجب ایجاد مشکل در خوابیدن می‌شود.

ادامه مطلب ...