.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مصرف بالای استامینوفن در زنان مبتلا به میگرن،کبد رااز کار می‌اندازد


به گفته یک متخصص زنان و زایمان، یکی از شایع‌ترین بیماریهای زنان انواع میگرن مانند میگرن عروقی است که بسیار خطرناک بوده و سابقه ارثی دارد و نوع دیگر میگرن، میگرن قاعدگی است که فرد دچار سردرد شدید شده و هورمون‌های خونی نیز کاهش می‌یابد.


ادامه مطلب ...

تاثیر زایمان طبیعی بر پیوند عاطفی مادر و فرزند

زایمان طبیعی ، پیوند عاطفی میان مادر و فرزند را تقویت می کند

بررسی پژوهشگران دانشگاه ییل نشان می دهد ، مادرانی که به روش طبیعی زایمان می‌کنند ، در مقایسه با مادرانی که سزارین می‌کنند ، به فرزند خود و گریه‌های او بیشتر توجه نشان می‌دهند .

محققان در این بررسی ، فعالیت مغزی 12 زن را پس از زایمان ، با استفاده از روش اسکن ، ارزیابی کردند .
 .

ادامه مطلب ...

سوتین سرطان زاست!


بسیاری از زنان جامعه ما نمی دانند که بستن سوتین به مدت طولانی ارمغانی به جز سرطان برای آنها ندارد.

به گزارش گروه ترجمه سامانه خبری سلامت نیوز، برای سالهای طولانی، اغلب مقالات به دلایلی از عوامل ایجاد کننده سرطان سینه مثل نا مناسب بودن تغذیه ، ورزش نکردن و..... به عنوان عوامل اصلی زمینه ساز این بیماری که بیشترین میزان مرگ ومیر زنان را در 2 دهه اخیرداشته ،اشاره می کردند.

ادامه مطلب ...

ممنوعیت فروش دخانیات تا100 متری مدارس


وزیر بهداشت از معاینه تمام ورودی‌های کلاس اول دبستان در سال جاری خبر داد و گفت: در هفته اول مهر ماه تمام اورژانس‌های پیش بیمارستانی شهری در آماده باش هستند.

لنکرانی با اشاره به مصوبات آیین نامه‌ای مربوط به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: بر اساس این قانون عرضه دخانیات در فضای صد متری مدارس ممنوع است که مسئولان بهداشت محیط در این زمینه با همکاری صنوف پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند که در مجموع در جهت جلوگیری از گسترش مصرف دخانیات تلاش می‌شود.

به نقل از سلامت نیوز

زنان بیشتر از مردان کابوس می‌بینند


تحقیقات گروهی از محققان انگلیسی نشان داد که زنان بیشتر از مردان کابوس دیده و خواب های آن ها عاطفی تر است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، تحقیقات گروهی از محققان انگلیسی نشان داد که زنان بیشتر از مردان کابوس دیده و خواب هایی که می بینند به مراتب عاطفی تر از مردان است.
 

ادامه مطلب ...

شماره ها را به خاطر بسپارید تا آلزایمر نگیرید


به گفته رییس انجمن آلزایمر ایران به خاطر سپردن اعداد و شماره ها در فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

معصومه صالحی" رییس انجمن آلزایمر ایران در آستانه روز جهانی آلزایمر در گفت و گو با ایرنا گفت افراد باید به منظور فعال نگه داشتن مغز خود سعی کنند اعداد و شماره ها را از جمله شماره های تلفن را به خاطر بسپارند.
وی اضافه کرد این در حالیست که بیشتر افراد تمام شماره های تماس مورد نیاز را به اسم در گوشی های تلفن همراه خود ذخیره می کنند و تلاشی برای به خاطر سپردن شماره ها نمی کنند.

ادامه مطلب ...

لوگو شرکت اپل !


لوگوهای جالب دیگردر این بلاگ