.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

پیاده روی، بهترین ورزش برای کنترل وزن مخصوصا کارمندان محترمم!

:« پیاده روی بهترین راه برای کنترل و کاهش سرعت روند پیری و در واقع پیاده روی از بهترین ورزش ها برای حفظ تراکم و استقامت استخوان ها و کنترل وزن است.»

دکتر ضیاءالدین مظهری در گفتگو با خبرنگار گفت:«نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد گرچه برای دستیابی به یک اندام موزون، تغذیه متعادل و متنوع لازم است ولی کافی نیست چرا که تغذیه متعادل یک روی سکه بوده و روی دیگر این سکه تحرک و فعالیت بدنی منظم و مداوم است.»

ادامه مطلب ...

چه میوه‌هایی موجب سفیدی رنگ دندان می‌شوند؟


 اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید کردن دندانها می‌بینیم به فکر می‌افتیم که در این زمینه اقدامی بکنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.


به گزارش ایسنا، در این مقاله که در سایت تخصصی ارگانیک به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید کردن دندانها ارائه شده که درعین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند. این روشها عبارتند از:

-‌ خوردن کرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می‌کنند.

ادامه مطلب ...

ماسکهایی برای درخشان کردن پوست

پوست زیبا بخش مهمی از جذابیت فرد است.لوازم آرایشی متعددی را می توان برای زیباتر شدن پوست استفاده کرد. اما بهترین آن محصولات طبیعی است که پوست را هم درخشان می کند و هم آسیبی در پی ندارد.

1.ماسک سیب برای پوست نرمال و خشک
پوست سیب را بکنید و با یک قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید.این را بر روی صورت و گردن بمالید و پس از 10 دقیقه با آب گرم بشوئید.

ادامه مطلب ...

برنج را به صورت کته مصرف کنید


سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت:به دلیل آنکه در موقع آبکشی کردن برنج ویتامین های نوع گروه B آن از بین می رود ضروری است برنج را به صورت کته مصرف کنیم.
دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برنج یکی از غلات اساسی و پایه است و به صورت اصولی رژیم های غذایی بر مبنای غلات بوده و حدود یک سوم تا یک چهارم انرژی بدن از غلات بدست می آید که در این میان برنج به عنوان یکی از غلات دارای جایگاه خوبی بوده و دارای ویتامین گروه B است.

کیمیاگر گفت: حدود سه چهارم برنج خام دارای نشاسته، 7 درصد پروتئین، 13 درصد آب و بقیه آن دارای املاح، ویتامین و فیبر است.

وی تصریح کرد: با آبکشی کردن برنج ویتامین های گروه B آن از بین می رود، پس لازم است که برنج را بصورت کته مصرف کرده و از آبکشی کردن آن خودداری کنیم.

وی افزود: تصور افرادی که فکر می کنند با آبکشی کردن برنج نشاسته آن از بین می رود اشتباه بوده و چون در آبکشی کردن این غله (برنج) ویتامین های گروه B آن از بین می رود پس توصیه می شود که برنج را بصورت کته تهیه کنیم.

* برنج در مقایسه با نان باید کمتر مصرف شود

کیمیاگر در ادامه افزود: برنج در مقایسه با گندم، نوع و کیفیت پروتئین آن بهتر بوده اما مقدار پروتئین گندم نسبت به برنج بیشتر است،پس نان را باید بیشتر از برنج مصرف کرده و در هفته 2 تا 3 مرتبه برنج مصرف شود.

ادامه مطلب ...

7 باور غلط در مورد تناسب اندام

خبرآنلاین: باورهای غلط رایج بسیاری در مورد ورزش و تناسب اندام وجود دارند که افراد بسیاری این باورهای غلط را صحیح می پندارند، لذا برای همگان بسیار مفید است که این باورهای غلط رایج را به خوبی بشناسند.

باور غلط اول: برای کاهش وزن، شدت ورزش و فعالیت بدنی باید خیلی زیاد باشد تا شما دچار تپش قلب شوید و یا تعریق فراوان داشته باشید.

حقیقت امر: هر نوع ورزش و فعالیت بدنی(صرف نظر از شدت آن) اگر به همراه یک برنامه غذایی صحیح باشد، می تواند سوخت و ساز روزانه شما را بالا ببرد. فعالیت های بدنی با شدت متوسط مانند پیاده روی نیز اگر بر یک پایه مداوم و منظم انجام شوند، می توانند به کاهش وزن و کنترل وزن کمک نمایند. تعریق فراوان نیز به معنای انرژی سوخت و ساز بیشتر نیست و می تواند به میزان فعالیت غدد عرق افراد بستگی داشته باشد.

ادامه مطلب ...

10 فایده شگفت انگیز هندوانه

هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی‌ اکسیدان‌ها است که طبیعت فراهم کرده است. این میوه منبع خوبی از آنتی ‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌ C و A است که از ما دربرابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. همچنین خطر کم ‌آب شدن بدن را هم کاهش می‌دهد.

تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. هندوانه تقریباً در همه جای دنیا پیدا می‌شود و بااینکه می‌توانیم همه سال از بازار هندوانه بخریم اما فصل هندوانه تابستان است که در این فصل بهترین کیفیت را داشته و بسیار شیرین است. هیچ میوه دیگری اینقدر موقع تشنگی نمی‌چسبد.

فواید هندوانه برای سلامتی

1. فواید هندوانه برای سلامتی بسیار زیاد است. مهم نیست که هندوانه را چطور برش بزنید، بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در آن یافت می‌شود.

2. هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A مخصوصاً با غلظت بتا‌کاروتین آن می‌باشد.

3. هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی ‌اکسیدان کاروتین است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی‌ اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند. این مواد می‌توانند کلسترول را اکسید کند و باعث شود که به دیواره رگ‌ های خونی چسبیده و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این می‌تواند منجر به سکته قلبی و سکته شود. لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند.


ادامه مطلب ...