.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مواد غذایی کاهنده استرس


خوراکی‌هایی همچون پرتقال و آواکادو، نقش به سزایی در کاهش استرس ایفا می کنند.

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»،اگر دچار استرس و فشار ناشی از بازی، کار و .... هستید بد نیست که کمی از این مواد غذایی را امتحان کنید.
پرتقال:تحقیقات ثابت کرده است که ویتامین c به کاهش استرس و فشار خون و کورتیزول کمک موثری می کند. این ویتامین همچنین باعث ارتقای عملکرد سیستم ایمنی می شود.

سیب زمینی شیرین(سیب زمینی هندی):شیرینی ناشی از این خوراک می تواند استرس و فشار عصبی را کاهش دهد. ابن ماده غذایی همچنین سرشار از بتاکاروتن و سایر ویتامین هایی است که برای بدن مفید می باشد.

زردآلو خشک شده:  زردآلو سرشار از منیزم است و کاهنده استرس می باشد و به ارامش و استراحت ماهیچه ای کمک می کند.

Your Ad Here ادامه مطلب ...

میوه ایرانی امید جدید بیماران مبتلا به سرطان سینه



دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که میوه انار محتوی موادی است که خطر بروز سرطان سینه با پایه هورمونی را کاهش می دهند.

انار یکی از میوه هایی است که خاستگاه اولیه آن ایران است و در کشورمان به وفور یافت می شود.

اکنون محققان برنامه تحقیقات سرطان سینه و مرکز بیولوژی سلولهای سرطانی در کالیفرنیا کشف کردند که این میوه کاملا ایرانی سرشار از یک سری ترکیباتی به نام "الاگیتانین" است. آلاگیتانینها اثر ضد تکثیر سلولهای سرطانی دارند.


ادامه مطلب ...

چای سبز برای مقابله با افسردگی مفید است

پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات جدید خود نشان داده‌اند که مردان و زنان مسنی که در روز یک یا چند فنجان چای سبز می‌نوشند، کمتر دچار احساس پیری و افسردگی می‌شوند.


این محققان با مطالعه روی گروهی از زنان و مردان 70 سال یا مسن‌تر دریافته‌اند؛ سالمندانی که روزانه دست کم چهار فنجان چای سبز می‌نوشند، 44 درصد کمتر از همسالان خود علائم افسردگی را نشان می‌دهند. این در حالی است که در مطالعات اولیه روی یک هزار و 58 سالمند نسبتا سالم نیز معلوم شد که مصرف چای سبز، باعث کاهش اضطراب‌ها و تنش‌های روانی می‌شود.

ادامه مطلب ...

فرو خوردن خشم برای سلامت قلب ضرر دارد



خطر بروز حمله قلبی در مردانی که خشم خود را از ناملایمات در محل کار نشان نمی‌دهند، 2 برابر افزایش می‌یابد.

محققان سوئدی پس از بررسی سلامت جسمی نزدیک به 2800 کارمند مرد در شهر استکهلم، متوجه رابطه میان بروز خشم و بیماری قلبی شدند.

این افراد که متوسط سنی آنها 41 سال بود، در فاصله زمانی سال 1993 تا 1995 مورد آزمایش‌های پزشکی قرار گرفتند و از آن زمان تا سال 2003 تحت نظر بودند. در این مدت 47 تن از افراد مورد مطالعه در اثر حمله قلبی یا اختلال‌های قلبی- عروقی درگذشتند.

ادامه مطلب ...

ابداع لنزهای رنگی هوشمند برای بیماران دیابتی


محققان دانشگاه اونتاریو با به کار گرفتن نانو ذرات در لنزهای طبی موفق به ارائه لنزهایی شده اند که نسبت به گلوکز موجود در اشک چشم حساس بوده و نسبت به سطوح مختلف آن تغییر رنگ می دهند.



ادامه مطلب ...

چاقی در جوانی پیر می‌کند و در پیری جوان


تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد داشتن کمی اضافه وزن در سنین نزدیک به پیری می‌تواند به انسان‌ها کمک کند تا چهره جوان‌تری داشته باشند.محققان معتقدند داشتن چند کیلو اضافه وزن سبب می‌شود چین و چروک‌های صورت پوشیده شده و به این ترتیب فرد دارای چهره جوان‌تری باشد.

ادامه مطلب ...

دانه‌های گوجه‌فرنگی جایگزین طبیعی آسپیرین


تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد دانه‌های گوجه فرنگی می‌تواند به عنوان یک عنصر طبیعی برای داشتن زندگی طولانی‌تر استفاده شود.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد دانه‌های گوجه فرنگی می‌تواند به عنوان یک عنصر طبیعی برای داشتن زندگی طولانی‌تر استفاده شود.ضمن این که از آن می‌توان به عنوان جایگزین طبیعی آسپیرین مورد استفاده واقع شود.

دانشمندان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده طبیعی را پیدا کردند که می‌تواند  با پیشگیری از لخته شدن خود در بدن به چرخش طبیعی خون در بدن انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپیرین را شبیه‌سازی کند.

ادامه مطلب ...

خواب کافی موجب تصفیه مغز می شود


در پی تحقیقات جدیدی که نشان می‌دهد مغز انسان در حین خواب زواید انباشته در مغز را دور می‌ریزد دانشوران باری دیگر در مورد خطرات ناشی از بی‌خوابی هشدار می‌دهند.

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در ستون مطالب علمی ‌خود نگاهی دارد به تحقیقات پزشکی جدید در مورد کارکرد مغز در زمان خواب و می‌نویسد: «شکسپیر از زبان قهرمان نمایشنامه‌های خود هملت می‌گفت: خواب ساعات خیالپردازی مغز است. ولی اکنون دانشوران ثابت کرده‌اند که وظیفه اصلی مغز انسان به هنگام خواب، تصفیه زوایدی است که در طول روز گردآوری شده‌اند.»

به نوشته ایندیپندنت نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که تماس‌هایی که در طول یک روز پر مشغله بین سلولهای مغزی انسان برقرار شده و اطلاعات جمع‌آوری شده را حفظ می‌کنند در طول ساعات خواب سست شده یا قطع می‌شوند و درنتیجه مغز خودبه‌خود اطلاعات زائدی را که گردآوری کرده، دور می‌ریزد.

ادامه مطلب ...