.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مردان را با کمی اسپری با احساس کنید!



گروهی از دانشمندان انگلیسی و آلمانی کشف کردند که نوعی اسپری می تواند مردان را به افرادی با احساس تبدیل کند.

 محققان دانشگاه بن و موسسه بابراهام در کمبریج با استفاده از یک اسپری ساده هورمونی اکسیتوسین موفق شدند مردان را با احساس کنند.

اکسیتوسین هورمونی پپتیدی است که از هیپوتالاموس ترشح می شود و عملکردهای مختلفی دارد. مهمترین عملکرد این هورمون القای دردهای زایمان و تقویت رابطه احساسی میان مادر و نوزاد است. از دیگر عملکردهای این هورمون، توسعه احساسات، عشق و ایمان است.

در این تحقیقات 48 مرد مورد آزمایش قرار گرفتند. برای نیمی از آنها یک اسپری بینی اکسیتوسین و برای نیمی دیگر داروی پلاسیبو (بی اثر) تجویز شد.

ادامه مطلب ...

5 نوع خوراکی بهترین منبع برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن شما

رخی از تنقلات به طور چشمگیری سطح انرژی بدن را بالا میبرد . افزایش انرژی به طور طبیعی روحیه شما را بهبود می بخشد . سعی کنید از این پنج نوع تنقلات برای بالا بردن روحیه خود استفاده کنید چرا که سطح قند خونتان را بالا میبر ند و کالری زیادی هم ندارد که منجر به افزایش وزن شود .

بادام

بادام غنی ایز مواد معدنی و ویتامین ها، از جمله منگنز ، مس ، ویتامین2 B و فسفر است.
منیزیم یه عنوان یک ماده معدنی که نقش اساسی در تولید انرژی و سیستم ایمنی بدن دارد میتواند الگوی خواب را بهبودبخشد ،عضلات را شل کند، تنش و اضطراب را برطرف کرده و مانع افزایش افسردگی شود .

پروتئین و فیبر  موجود در بادام قند خون را تثبیت می کند و زمانی که قند خون افت میکند برای تنظیم انرژی سوزانده می شود. چربی های سالم مثل انواع موجود در بادام برای محدود کردن اشتها و جلوگیری از پرخوری بکار میرود که می تواند در کاهش وزن و کمک به احساس سیری نقش عمده ای ایفا کند . به این دلایل ، بادام و دیگر آجیل ها اغلب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می شود.

ادامه مطلب ...

ارتباط نحوه خوابیدن با شخصیت شما


زندگی ما، مقدار خواب ما و به طور کلی نحوه استراحت ما در طول شب به طور غیر محسوسسی با گذر زمان تغییر می کند. با این حال یکی از محققان خواب معتقد است که نحوه خوابیدن ما گویای واقعیاتی در مورد شخصیت ما می باشد.

به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که نحوه خوابیدن افراد به 6 دسته کلی تقسیم می شوند.
نکته جالب در مورد این اظهار نظر این است که انچه در مورد ارتباط نحوه خوابیدن فرد و شخصیت وی بیان می شود کمی غیر قابل انتظار است.  
طبق این تحقیق از جمله موقعیت های فرد در هنگام خوابیدن عبارتند از:
1-    موقعیت جنینی(Fetus position): 41 % از شرکت کنندگان در این تحقیق به صورت خمیده و چمباتمه زده می خوابند. گفته می شود که زنان دوبرابر مردان در این وضعیت می خوابند و به نظر می رسد که این شایع ترین نحوه خوابیدن می باشد. این گونه افراد ظاهری خشک و جدی دارند. و گاهی به نظر می رسد که خجالتی باشند ولی به سرعت گرم می شوند.

ادامه مطلب ...

واکنش زنان و مردان نسبت به استرس کاملا متفاوت است

واکنش زنان و مردان نسبت به استرس کاملا متفاوت است
روانشناسان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند که زنان و مردان وقتی تحت استرس قرار می‌گیرند به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کنند.

بر اساس این تحقیق، زنان وقتی تحت استرس باشند در ارتباطات اجتماعی شرکت کرده و سعی می‌کنند با دیگران دوست و صمیمی شوند. در حالی که مردان در شرایط استرس درست مقابل این رفتار را انجام می‌دهند و ضد اجتماعی می‌شوند.

این گروه از روانشناسان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به سرپرستی مارا ماتر نشان دادند که مردان و زنان در شرایط استرس و تنش به دو شیوه مخالف یکدیگر عمل می‌کنند.

ادامه مطلب ...