.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

ورزش شدید باعث کاهش حافظه به خصوص در زنان می شود


مطالعات نشان می دهد که انجام ورزش های پر تحرکی مثل دوندگی و یا شنای طول استخر در زنان باعث کاهش حافظه می شود.
سلامت نیوز،این در حالی است که ورزش های ملایم و طولانی مدتی مثل پیاده روی سریع، دو چرخه سواری در سطح جاده  باعث ارتقای توان مغز می شود.
با این توصیفات  اغلب افراد گمان می کنند که اگر کمی از چیزی خوب است ، پس زیاد آن بهتر است!!!

ادامه مطلب ...

رژیم گیاه خواری مطلق، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند


محققان استرالیایی هشدار دادند: رژیم گیاه خواری خطر تضعیف استخوان‌ها را به دنبال دارد.

‌ این پژوهشگران در یک تحقیق جدید دریافته‌اند: افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند در مقایسه با کسانی که از گوشت هم در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند به میزان بیشتر دچار ضعف استخوانی می‌شوند.

ادامه مطلب ...

اشتباهات روز های اول ازدواج


زوج‏های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترک هستند. آنها انسان هستند و دچار اشتباه می‏شوند. اما آگاهی از اشتباهات معمول می‏تواند به شما کمک کند که مانع بروز آنها شوید.

1- به دوران پس از ازدواج فکر نمی‏کنید.

بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می شوند که متوجه نمی شوند در گیر چه مسایلی شده اند. شما متاهل شده اید. جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است. اکنون شما ناچار هستید با یکدیگر زندگی کنید، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید. از برنامه های جشن و بازتاب آن -از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان- لذت ببرید ، اما تمام مدت تصویر بزرگتری را در ذهن داشته باشید.
شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که دوستش داشتید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید.

ادامه مطلب ...

سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم


هر زمان که غذا می خوریم ، آنزیم های خاص شروع به تجزیه غذا و تبدیل آن به انرژی می کنند. انرژی که صرف حفظ ضربان قلب، حفظ فعالیت مغزی و سوخت لازم برای حرکت های ماهیچه ای است.

به گزارس سلامت نیوز، هر چه سرعت متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن بیشتر باشد، کالری بیشتری نیز مصرف می شود و در نتیجه تناسب اندام -خارج از توده چربی های اضافی -حفظ می شود.


با توجه به این حقیقت بد نیست بعضی از روش های سرعت بخشیدن و یا ارتقا فرآیند سوخت و ساز را بدانیم. روش هایی مثل:
1-    هنگامی که از خواب بیدار می شوید:
الف- حتما صبحانه بخورید. صبحانه ای سالم و مقوی برای شروع روز لازم است.

ادامه مطلب ...