.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

ایت الله گلپایگانی: ترویج فرزند کم، خطری جدی برای جامعه‌ی اسلامی

آیت‌الله  گلپایگانی گفت: ترویج فرزند کم، خطر جدی برای جامعه‌ی اسلامی است.


آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رییس مرکز آمار ایران، بر ضرورت توجه به آمار سرشماری تاکید کرد و گفت: آمارگری سبب بهبود امکانات و پیشرفت و ترقی جامعه می‌شود.

ادامه مطلب ...

وطن یعنی همه آب و همه خاک

وطن یعنی همه آب و همه خاکوطن یعنی همه عشق و همه

تصویر یک زن مرد نما در عربستان وباقی قضایا....

این آقا که پشت فرمان اتومبیل نشسته، یک خانم است. یک خانم اهل عربستان سعودی که زنان در آن کشور عشق عجیبی به رانندگی دارند، ولی قوانین چنین اجازه یی به آنها نمی دهد.

این خانم آقانما که عکس و گزارش مربوط به او در شماره دیروز نیویورک تایمز به چاپ رسیده در صحنه یک سریال تلویزیونی مشغول رانندگی است که در آن آقای کارگردان علاقه عاشقانه زنان عربستان را به رانندگی به تصویر کشیده است.

شاید با دیدن این سریال مسوولان بلندپایه سعودی به رحم آیند و بخشی از حقوق اجتماعی زنان را به آنان بازگردانند.البته این را هم بگوییم که مردان عربستان مدعی اند زنان این کشور از بسیاری از آزادی های مدنی برخوردارند و...

پ.ن:روزنامه اعتماد شنبه ۷/۷/۸۶

بنز 12 میلیونی در راه ایران

شرکت بنز، خودروی ارزان قیمتی روانه بازار ایران خواهد کرد.

به گزارش « فردا »، شرکت خودروی مرسدس بنز تصمیم گرفته است تا خودروی جدیدی با شرایطی استثنائی به ایران صادر نماید.

بنا بر این گزارش، شرکت آلمانی مرسدس بنز، تولید کننده خودروهای لوکس و مدرن، قصد دارد مدلی از خودروی خود را در ایران به قیمت 12 میلیون تومان به فروش برساند.

گفته می شود برخی مسئولان با طرح مسائلی همچون اثرات منفی احتمالی ورود این خودرو به صنعت خودروی کشور با ورود انبوه این خودرو مخالفت کرده اند.

این مدل بنز، خودرویی 2 نفره کروکی است و به آخرین امکانات روز دنیا مجهز است.
 
به نقل از فردا:

دانلود یک فیلم سینمایی کامل در دو ثانیه


محققان کره شمالی یک سامانه بی سیم نسل چهارم ابداع کرده اند که می تواند داده ها را با سرعت 6/3 گیگابیت در ثانیه مخابره کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از سئول، "موسسه تحقیقاتی الکترونیک و مخابرات" هفته جاری اعلام کرد، محققان این موسسه یک سامانه بی سیم را به گونه ای ارتقا» داده اند که می تواند یک فایل 7/4 گیگابیتی را در کمتر از 5/10 ثانیه مخابره کند.

ادامه مطلب ...

ازدواج انسان با روبات امکانپذیر شد

4 مهر 1386 - مهر- گروهی از متخصصان هوش مصنوعی از امکان طراحی و ساخت روبات‌هایی که امکان ازدواج با آنها وجود دارد خبر دادند
«دیوید لوی» از محققان برجسته هوش مصنوعی در دانشگاه ماستریخ هلند گفت: این پیش‌بینی دور از ذهن نیست که تا سال 2050 در ایالت ماساچوست آمریکا ازدواج با روبات‌ها قانونی اعلام شود.
http://www.itiran.com/?type=news&id=8681

ادامه مطلب ...

بازی پرسپولیس و استقلال ‪ ۱۷‬مصدوم و یک کشته برجای گذاشت

استقلال و پرسپولیس.

بازی شهرآورد دو تیم استقلال و پرسپولیس که عصر یکشنبه در مجموعه یکصد هزار نفری ورزشی آزادی برگزار شد، ‪ ۱۷‬نفر مصدوم و یک نفر کشته برجای گذاشت.


ادامه مطلب ...